Number of the records: 1  

Možnosti podpory rozvoje sociálních dovedností dětí v předškolním vzdělávání

  1. Title statementMožnosti podpory rozvoje sociálních dovedností dětí v předškolním vzdělávání [rukopis] / Eva Janouškovcová
    Personal name Janouškovcová, Eva, (dissertant)
    Issue data2015
    Phys.des.68 l.
    NoteVed. práce Zdeněk Svoboda
    AbstractBakalářská práce bude tematicky orientována na problematiku podpory rozvoje sociálních dovedností dětí v předškolním věku. Teoretická východiska práce budou tvořena aktuálními poznatky z oblasti vývojové psychologie a sociální pedagogiky, zejména pak charakteristiky předškolního věku a jeho specifik, charakteristiky sociálních skupin, adaptace ve skupině a adaptace na školní prostředí obecně. v neposlední řadě bude věnována pozornost problematice sociálních dovedností a možnostem jejich rozvoje ve výše uvedeném věkovém období a rovněž mechanismům podpory pozitivní adaptace na prostředí institucializovaného vzdělávání. Praktická část práce bude zaměřena na prezentaci kvalitativně orientovaného výzkumného šetření rozvoje sociálních dovedností dětí a v oblasti podpory adaptace dětí na prostředí mateřské školy. Data budou získávány prostřednictvím polostrukturovaných interview pedagogickými pracovníky předškolních zařízení. Na základě získaných výsledků budou formulovány doporučení pro možné zkvalitnění práce pedagogů v této oblasti.
    The bacherors work is focused on the development of adaptation and social skills of children. The theoretical part is focused on the personality and the specification of children and their response to kindergarten. This chapter describes the behavior of child in the first days in kindergarten and his assimilation into her. Given that we often meet with adaptive problems in children after starting kindergarten, one chapter deals with this issue. An important part of the theoretical part consists of development of social skills of children of preschool age in which it is described children´s education, which contributes to their full-fledged development. The practical part was aimed at children from kindergarten Háj u Duchcove, Osek u Duchcova a Kostany. To achieve the nobjective had been carried out interviews with teachers of these kindergartens. The aim was to find out what are the possibilities for further development adaptation and social skills of preschool children. The evaluation was carried out by analyzing questions asked and subsequent graphical display of coding. In conclusion, all work is evaluated, including possible recommendations for improving adaptation and social skills of the child.
    Another responsib. Svoboda, Zdeněk, 1976- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings děti předškolního věku * sociální dovednosti * osobnostní a sociální výchova * adaptace člověka * mateřské školy
    Subj. Headings problémy s adaptací * adaptation * kindergarten * preschool age * problems with adaptation * social skills
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect316.3 - Globální společnosti. Sociální struktura. Sociální skupiny
    UDC316.346.32-053.4 * 316.61 * 37.032/.035 * 612:57.017.3 * 373.24 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00170067
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 45513300704551sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.