Number of the records: 1
Možnosti podpory rozvoje sociálních dovedností dětí v předškolním vzdělávání
- DA 4551
Janouškovcová, Eva, 1976-
Možnosti podpory rozvoje sociálních dovedností dětí v předškolním vzdělávání [rukopis] / Eva Janouškovcová. -- 2015. -- 68 l. -- Ved. práce Zdeněk Svoboda. -- Abstract: Bakalářská práce bude tematicky orientována na problematiku podpory rozvoje sociálních dovedností dětí v předškolním věku. Teoretická východiska práce budou tvořena aktuálními poznatky z oblasti vývojové psychologie a sociální pedagogiky, zejména pak charakteristiky předškolního věku a jeho specifik, charakteristiky sociálních skupin, adaptace ve skupině a adaptace na školní prostředí obecně. v neposlední řadě bude věnována pozornost problematice sociálních dovedností a možnostem jejich rozvoje ve výše uvedeném věkovém období a rovněž mechanismům podpory pozitivní adaptace na prostředí institucializovaného vzdělávání. Praktická část práce bude zaměřena na prezentaci kvalitativně orientovaného výzkumného šetření rozvoje sociálních dovedností dětí a v oblasti podpory adaptace dětí na prostředí mateřské školy. Data budou získávány prostřednictvím polostrukturovaných interview pedagogickými pracovníky předškolních zařízení. Na základě získaných výsledků budou formulovány doporučení pro možné zkvalitnění práce pedagogů v této oblasti.. -- Abstract: The bacherors work is focused on the development of adaptation and social skills of children. The theoretical part is focused on the personality and the specification of children and their response to kindergarten. This chapter describes the behavior of child in the first days in kindergarten and his assimilation into her. Given that we often meet with adaptive problems in children after starting kindergarten, one chapter deals with this issue. An important part of the theoretical part consists of development of social skills of children of preschool age in which it is described children´s education, which contributes to their full-fledged development. The practical part was aimed at children from kindergarten Háj u Duchcove, Osek u Duchcova a Kostany. To achieve the nobjective had been carried out interviews with teachers of these kindergartens. The aim was to find out what are the possibilities for further development adaptation and social skills of preschool children. The evaluation was carried out by analyzing questions asked and subsequent graphical display of coding. In conclusion, all work is evaluated, including possible recommendations for improving adaptation and social skills of the child.
Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
děti předškolního věku. sociální dovednosti. osobnostní a sociální výchova. adaptace člověka. mateřské školy. problémy s adaptací. adaptation. kindergarten. preschool age. problems with adaptation. social skills. bakalářské práce
316.346.32-053.4. 316.61. 37.032/.035. 612:57.017.3. 373.24. (043)378.22
Number of the records: 1