Number of the records: 1  

Podmínky výuky matematiky na 1. stupni tradiční základní školy a školy Montessori

  1. Title statementPodmínky výuky matematiky na 1. stupni tradiční základní školy a školy Montessori [rukopis] / Michaela Machová
    Personal name Machová, Michaela, (dissertant)
    Issue data2015
    Phys.des.114 l. : tabulky + 1 CD-ROM
    NoteVed. práce Dagmar Malinová
    AbstractDiplomová práce se zabývá porovnáním podmínek výuky matematiky na 1. stupni tradiční základní školy s podmínkami ve škole, která využívá principů pedagogiky Montessori. Teoretická část mapuje základní principy pedagogiky Montessori, život Marie Montessori a nové tendence ve výuce matematiky. Věnuje se i tématům společným pro oba typy škol, didaktickým zásadám, obdobím rozvoje matematického myšlení žáka na 1. stupni základní školy a mechanismu poznávacího procesu. V empirické části je popsán výzkum realizovaný na obou typech škol. Jedná se o kvalitativní výzkum, ve kterém byly analyzovány podmínky výuky matematiky za použití studia dokumentů, polostrukturovaného rozhovoru, didaktického testu a pozorování. V závěru práce jsou interpretována získaná data a uvedeno celkové zhodnocení obou vzdělávacích přístupů.
    This master's thesis compares the conditions of teaching mathematics at a traditional primary school and a Montessori school. The theoretical part gives an overview of the basic elements of the Montessori method, the life of Maria Montessori and new trends in teaching mathematics. It also covers topics common to both types of school, principles of learning, stages of mathematical development at primary school and the learning process mechanism. The empirical part describes a qualitative research carried out in both schools. The research analysed the conditions of teaching mathematics using a document study, a semi-structured interview, an educational test and observation. The conclusion provides an interpretation of the obtained data and an overall evaluation of both educational approaches.
    Another responsib. Malinová, Dagmar (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky (degree grantor)
    Subj. Headings matematika * matematické myšlení * základní školy * vzdělávací programy
    Subj. Headings podmínky výuky * primární vzdělávání * Montessori pedagogika * mathematics * conditions of teaching * primary education * Montessori education
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect51 - Matematika
    UDC51 * 51:165 * 373.3 * 371.214 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00169801
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 44863300704486sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.