Number of the records: 1  

Logické hry na prvním stupni ZŠ jako propedeutika logických spojení

  1. Title statementLogické hry na prvním stupni ZŠ jako propedeutika logických spojení [rukopis] / Kateřina Boguschová
    Additional Variant TitlesLogické hry v matematice na 1. st. ZŠ jako propedeutika logických spojení
    Personal name Boguschová, Kateřina, (dissertant)
    Issue data2015
    Phys.des.108 l. : il., tabulky + 1 DVD-ROM
    NoteVed. práce Vlastimil Chytrý
    AbstractCílem diplomové práce je stanovit účinek zapojení logických her do výuky matematiky na 1. stupni základní školy. Jedná se o hry, o kterých předpokládám, že by mohly pozitivně ovlivnit žákovo pochopení logických spojek. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V úvodu teoretické části charakterizuji jednotlivé pojmy, které v práci používám. Krátce zmiňuji pojem matematika. Dále podrobněji rozebírám pojmy logika, myšlení a inteligence. V další složce teoretické části se zabývám hrami a jejich klasifikacemi. Praktická část je založena na vlastním zpracování logických úloh a her. V jejím počátku předkládám žákům experimentální a kontrolní skupiny vstupní test. Po dobu následujících pěti týdnů aplikuji žákům experimentální skupiny do hodin matematiky hry zaměřené na rozvoj vybraných logických spojek. Poté žákům obou skupin zadávám testy výstupní. Součástí praktické části je vyhodnocení vstupních a výstupních testů obou skupin. Jejich výsledky vzájemně porovnávám a ověřuji předpoklad a dosažení cílů, který jsem formulovala.
    The thesis aims to determine the effect of the involvement of logic games in the teaching of mathematics during the first grade of primary school. These games could positively affect a pupil's understanding of logical connections. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the introduction to the theoretical part, I characterize individual concepts that I use in this thesis. I briefly mention the concept of mathematics. I analyze the terms logic, thinking and intelligence in more detail. In conclusion, the theoretical part deals with games and their classifications. The practical part is based on its own logic processing tasks and games. In the beginning, I presented a test to the pupils of the experimental and control groups entrance. In the following five weeks, I applied games aimed at developing selected logical connections in mathematics to the experimental group of pupils. Then I give output tests to the students of both groups. There is an evaluation of input and output test of both groups. I examine and confront the results and goals that I formulated.
    Another responsib. Chytrý, Vlastimil, 1984- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky (degree grantor)
    Subj. Headings matematika * logické myšlení * logické hry
    Subj. Headings test * mathematics * game * logic game * thinking
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect51 - Matematika
    UDC51 * 159.955.6 * 793.7-021.432 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00168097
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 44543300704454sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.