Number of the records: 1  

Příprava dětí do samostatného života v podmínkách ústavní výchovy

  1. Title statementPříprava dětí do samostatného života v podmínkách ústavní výchovy [rukopis] / Martina Přivíková
    Personal name Přivíková, Martina, (dissertant)
    Issue data2014
    Phys.des.57 l. : tabulky
    NoteVed. práce Michal Slavík
    AbstractPředmětem mé bakalářské práce je problematika završení pobytu plnoletých mladistvých při ukončování výkonu ústavní respektive ochranné výchovy v zařízeních náhradní výchovy, jako je dětský domov a výchovný ústav. Dále se věnuje sondáži fungující následné péče a možnostem na trhu sociálních služeb v dostupném okolí šetřených zařízení. Cílem mé bakalářské práce je získání přehledu metod a postupů při přípravě dětí respektive budoucích dospělých, ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy, na odchod do civilního, samostatného občanského života. Především pak s ohledem na to v jakém procentu využívají ubytovacích a jiných sociálních služeb v tzv. následné péči, především domy na půl cesty, nadační pomoc a jiné možnosti praktikované v navštívených zařízeních. Zda a v jakém obsahu a rozsahu jim byla poskytnuta materiální a poradenská pomoc. V dané problematice se dále zmiňuje o existujícím či neexistujícím rodinném zázemí a získaném vzdělání pro možnou zaměstnanost.
    The thesis is concerned with the view of a student of social pedagogy, who focuses on the question of young adults finishing their placement in institutions of substitutive care such as children's homes or some other educational institutes. Furthermore, the author surveys the effectiveness of subsequent care and the chances and possibilities on the market of social services in a nearby surrounding of selected institutes. The aim of this work is to get the outline of methods and procedures that are used in the preparation of children (or rather "future adults") in educational institutes for their independent civil life. The concern is about the percentage in which the children use the accommodation or other social facilities in so called subsequent care (especially halfway houses, endowment funds and other possibilities that are used in selected institutes). Are they - and if yes into what extent - offered material help or counseling? The author also mentions the importance of either existing or non-existing family background as well as educational attainment for their future employment.
    Another responsib. Slavík, Michal, 1976- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings ústavní výchova * náhradní výchovná péče
    Subj. Headings rodina * sociální patologie * domov na půl cesty * education * family * social pathology * substitute family care * institutional education * halfway house
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect364-1/-7 - Druhy sociální pomoci a služeb
    UDC364-783.2-053.2 * 364-782.4 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00163642
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 41363300704136sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.