Number of the records: 1
BIO - móda nebo životní styl?
- DA 3207
Hrstková, Ivana, 1974-
BIO - móda nebo životní styl? [rukopis] / Ivana Hrstková. -- 2014. -- 111 l. : grafy, tabulky. -- Ved. práce Kateřina Marková. -- Abstract: Tato bakalářská práce na téma "BIO móda nebo životní styl?" je zaměřena na biopotraviny a bioprodukty. Předně uvádí, z jakého zemědělství tyto potraviny pochází a to ve smyslu výkladu principů ekologického zemědělství s platnou legislativou a s pravidly pro pěstování rostlin a chov zvířat. Plynule přejde na biopotraviny z pohledu teorie a praxe. Jaká je kvalita biopotravin, způsob výroby, značení a ukázky platný log užívaných v České republice a ve Spolkové republice Německo. Pokračuje významem biopotravin, jak jsou kontrolovány a za jakých okolností mohou být nazývány bio. Následující kapitola pojednává o bio bedýnkách - jak funguje obchod mezi zemědělcem a zákazníkem, jak si najít odběrné místo a podmínky prodeje bio bedýnek. Praktická část spočívala v rozhovorech. Je zde uvedeno interview s dvěma lidmi, kteří se pravidelně stravují biopotravinami. Pro srovnání je zde rozhovor opět s dvěma lidmi, kteří tyto potraviny nekupují. Dotazníkovým šetřením byl prozkoumán náhled o tom, co si respondenti myslí o biopotravinách, zda je kupují, či nikoliv a jak je vnímají. Výsledky z dotazníků jsou zhodnoceny a převedeny do grafů.. -- Abstract: This bachelor's thesis "BIO fashion or lifestyle?" is focused on an organic food and bioproducts. First of all the thesis states the origin of food based on principles of ecological agriculture, applicable laws and policy of plant and animal farming. The thesis also mentions biofood as regards of theory and practice. It shows quality of biofood, a method of manufacturing, product marking including examples of valid logs used in Czech Republic and Germany. The biofood value shows a monitoring methods and rules when a biofood could be called BIO. Another chapter discusses bio vegetable in boxes principles of specific relationship between a farmer and customer, how to find a supply point and sales conditions. The practical port consisted on interviews. Here I interview with two people who regularly eat organic foods. For comparison, in an interview again with two people who do not buy these foods. Questionnaires detect attitude of particular respondents to biofood. The questionnaire results are processed and transferred to charts.
Marková, Kateřina, 1974-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Fakulta životního prostředí. Katedra společenských věd
ekologické zemědělství. bioprodukty. biopotraviny. životní styl. organic farming. organic food. organic product. lifestyle. bakalářské práce
631.147. [631.57+637]:631.147. 613.2:631.147. 663/664:631.147. (043)378.22
Number of the records: 1