Number of the records: 1  

Formování osobnosti učitele mateřské školy

  1. Title statementFormování osobnosti učitele mateřské školy [rukopis] / Barbora Votipková
    Personal name Votipková, Barbora, (dissertant)
    Issue data2013
    Phys.des.69 l. (80 178 znaků). : grafy, tab.
    NoteVed. práce Jarmila Hořejší
    AbstractBakalářská práce se zabývá osobností učitele v mateřské škole. Teoretická část začíná shrnutím historického vývoje této profese. Zabývá se současnou situací osobnosti pedagoga v předškolním vzdělávání. Hodnotí vlastnosti, schopnosti i dovednosti předškolního pedagoga. Specifikuje role, do kterých se při výkonu své profese pedagog dostává. Informuje o profesních kompetencích učitele s ohledem na různé cílové skupiny. Sleduje proměny profese učitele mateřské školy a vzdělávacích forem v historickém kontextu. V praktické části zjišťuje názory na osobnost učitele mateřské školy prostřednictvím strukturovaného interview očima pedagogů i rodičů dětí navštěvujících mateřské školy. Závěrečná část práce výsledky výzkumu porovnává a hodnotí.
    This thesis discusses personality in nursery school teachers. The theoretical section begins by summarizing the historical development of the profession. It then outlines the current situation regarding the teacher's personality in pre-school education. It goes on to evaluate the character traits, skills, and abilities, of a nursery school teacher. It further specifies the roles which an educator assumes while in their profession. It also looks at the professional competencies of a teacher, with respect to different target groups. It tracks changes in the pre-school teaching profession and educational methods, in an historical context. The practical section determines opinions regarding personality in nursery school teachers, by means of structured interviews conducted through the eyes of educators, and through those of parents of children attending nursery school. The closing section of the thesis compares and evaluates the results of this study.
    Another responsib. Hořejší, Jarmila (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings Historické proměny předškolního vzdělávání * předškolní pedagog * osobnost pedagoga * role učitele v MŠ * profesní kompetence * strukturované interview * Historical changes in pre-school education * pre-school educators * personality of educators * role of teachers in nursery schools * professional competencies * structured interview
    Form, Genre bakalářské práce
    UDC(043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00165306
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 14963300701496sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.