Number of the records: 1  

Recepce a interpretace závěsného obrazu v pedagogické praxi

  1. DA 632
    Munduchová, Iva, 1987-
    Recepce a interpretace závěsného obrazu v pedagogické praxi [rukopis] / Iva Munduchová. -- 2013. -- 128 l. : barev. il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Věra Uhl Skřivanová. -- Abstract: Diplomová práce je teoretického charakteru. Zabývá se procesem vnímání dvoudimenzionálního statického obrazu z uměleckého prostředí. Obsahem práce je zmapování a deskripce tohoto procesu a jeho přenesení do pedagogické praxe. Nejprve vymezíme pojem obraz a určíme tak jeho hranice, v nichž se budeme pohybovat při dalším bádání. Následně analyzujeme samotnou interakci probíhající mezi recipientem a obrazem. V pedagogické části přistupujeme k žákovi nejen jako k tvůrci, ale především jako k recipientovi, pedagogický pracovník by měl přitom ve vyučovacím procesu zastávat roli mediátora - zprostředkovatele umění. Na základě výzkumného šetření ve školní praxi se proto pokoušíme zmapovat interpretační schopnosti žáků. Výsledky šetření využíváme jako východiska tvorby metodiky, podporující rozvíjení interpretačních schopností žáků v hodinách výtvarné výchovy.. -- Abstract: This thesis has the theoretical character. It deals with the process of perception of static two-dimensional image from the artistic environment. The aim of this work is to map and description of this process and its transfer into teaching practice. At first, we define the Image and thus determine the boundaries, within which we move to further research. Then we analyze the ongoing interaction between itself and the recipient of the image. In the pedagogical part we approach to the student, not only as a creator, but also as a recipient, the educator should play the role of mediator while in the teaching process - intermediary art. Based on the research in school practice, therefore, we try to map interpretative (?performance?) skills of students. Results of the survey we use as the basis of a methodology that supports the development of interpretative skills of students in art classes.
    Uhl Skřivanová, Věra, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy
    výtvarná výchova. obrazy. recepce. interpretace. závěsný obraz. mediace umění. kompetence. proces vyučování. Art education. reception. interpretation. picture. pediation of art. competences. process of teaching. diplomové práce
    72/76:37.016. 75.051. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.