Number of the records: 1  

Prostorová tvorba ve vzdělávacím obsahu předmětu výtvarná výchova v primárním vzdělávání

  1. Title statementProstorová tvorba ve vzdělávacím obsahu předmětu výtvarná výchova v primárním vzdělávání [rukopis] / Dagmar Myšáková
    Personal name Myšáková, Dagmar, (dissertant)
    Issue data2013
    Phys.des.133 l. : barev. il. + 1 CD-ROM
    NoteVed. práce Jitka Géringová
    AbstractPředmětem diplomové práce je podoba a význam prostorové tvorby v obsahu vzdělávacího oboru Výtvarná výchova, jak jej popisuje Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání. První část práce se věnuje srovnání požadavků Rámcově vzdělávacího programu na výtvarnou výchovu, konkrétně pak na prostorovou tvorbu, s obsahem metodických příruček pro učitele primárního vzdělávání od známých českých autorů. Další část práce reflektuje získané poznatky v návrzích vlastních modelových hodin, jejichž realizace v běžné výuce a následné závěrečné zhodnocení je druhou částí práce odrážející teoreticky popsané v běžné pedagogické praxi. Hlavním motivem pro téma práce bylo spolupodílení se na studentském grantovém projektu Analýza inspiračních zdrojů a didaktických prostředků pedagoga primárního vzdělávání ve vzdělávacím oboru Výtvarná výchova. Návrh aktuálních didaktických prostředků a materiálů v souladu se vzdělávací oblastí RVP Umění a Kultura, v jehož další fázi budou zkušenosti a poznatky nabyté při vypracování práce dále reflektovány a využity.
    Topic of this diploma thesis is the form and the meaning of Three-dimensional Art in terms of Art Education as interpreted in National Educational Programme for primary education. First part of this thesis is linked to the comparison of requirements for Arts Education as a part of National Educational Programme, specifically for Three-dimensional Art that includes methodological manuals addressed to primary education teachers. These Manuals were prepared by well-known Czech authors. Next part reflects the acquired knowledge about the concepts of own model-lessons. The realization of these concepts in education and their subsequent evaluation forms the second part of this thesis that also reflects theoretical papers oriented on ordinary pedagogical practice. For this thesis we have obtained students grant project called: Analysis of inspirational resources and didactic tools of a teacher in primary education in a subject of Art. Proposal of didactic tools and materials following educational field of Art and Culture National Educational Programme. Next part of this project would reflect experience and knowledge obtained while working on this thesis.
    Another responsib. Géringová, Jitka, 1969- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy (degree grantor)
    Subj. Headings výtvarná výchova * sochy * prostor (architektura)
    Subj. Headings prostorová tvorba * objekt * Rámcově vzdělávací program * primární vzdělávání * Three-dimensional Art * Sculpture * Object * Art Education * National Educational Programme * Primary Education
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect72/76 - Výtvarné umění
    UDC72.012.2/.9 * 72/76:37.016 * 730.027.1 * 2-526.64 * 27-526.64 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00164568
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 6303300700630sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.