Number of the records: 1  

Socio-emoční specifika spojená s mimořádným intelektovým nadáním

  1. DA 14236
    Pleskotová, Jana, 1979-
    Socio-emoční specifika spojená s mimořádným intelektovým nadáním / Jana Pleskotová. -- 2022. -- 91, 39 listů. -- Vedoucí práce Hana Sirotková. -- Oponent Ondřej Pešout. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá socio-emočními specifiky mimořádného intelektového nadání z pohledu nadaného žáka pátého ročníku základní školy. Soudobé výzkumy poukazují na vliv specifického prožívání emocí a vztahů ve školním prostředí na vzdělávání a psychosociální zdraví nadaných. Cílem práce je zjistit, jak dítě s mimořádným nadáním zakouší běžné situace a vztahové záležitosti ve škole, a dále jak své zkušenosti rozumí, případně jaké copingové strategie používá. Práce využívá kvalitativního přístupu, metodologicky se opírá o záměrný výběr prostý, polostrukturované interview a interpretativní fenomenologickou analýzu (IPA). Jako významné se ve zkušenosti účastníka ukazují vrstevnické vztahy, prosociální postoje, potřeba racionálního zpracování, potřeba autonomie, asynchronní vývoj, citlivost a intenzita. Výsledky výzkumu jsou diskutovány v kontextu analýzy současného stavu poznání včetně naléhavosti přenosu poznatků do školní praxe.. -- Abstract: The Bachelor thesis deals with the socio-emotional specifics of giftedness from the perspective of a gifted student in the fifth grade of primary education. Contemporary research points out that the specific experience of emotions and relationships in the school environment affects the process of education and psychosocial health of the gifted. The aim of the thesis is to find out how a gifted child experiences common situations and relational issues at school, and further how they understands his experiences, or what coping strategies they uses. The thesis takes a qualitative approach, methodologically it is based on purposive sampling, semi-structured interview and interpretative phenomenological analysis (IPA). Peer relationships, prosocial attitudes, the need for rational analysis, the need for autonomy, asynchronous development and sensitivity, intensity appear to be significant in the participant's experience. The results are discussed against the background of the analysis of the current state of knowledge, including the urgency of transferring this knowledge into school practice.
    Sirotková, Hana. Pešout, Ondřej. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    talentované děti. inteligence (schopnost). základní školy. socio-emoční specifika. mimořádné nadání. vrstevnické vztahy. prosociální postoje. asynchronní vývoj. interpretativní fenomenologická analýza. socio-emotional specifics. giftedness. peer relationships. prosocial attitudes. asynchronous development. interpretative phenomenological analysis. bakalářské práce
    316.346.32-053.2-056.45. 159.956.2. 373.3. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.