Number of the records: 1  

Aspekty narušené komunikační schopnosti u žáků v mladším školním věku

  1. Title statementAspekty narušené komunikační schopnosti u žáků v mladším školním věku / Dana Matějovičová
    Personal name Matějovičová, Dana, (dissertant)
    Phys.des.73 listů : grafy
    NoteOponent Ilona Pešatová. Vedoucí práce Václava Tomická
    AbstractDiplomová práce se zabývá komunikační schopností v souvislosti s narušeným jazykovým citem u dětí mladšího školního věku základní školy. Zejména u intaktní populace a žáků se socio - kulturním znevýhodněním. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. V první, teoretické části se zabýváme narušenou komunikační schopností, její diagnostikou. Dále je zpracovaná ontogeneze vývoje řeči, jazykové roviny, důležité období vstupu na ZŠ a vliv socio - kulturního prostředí na vývoj dítěte. V empirické části se zabýváme kvantitativním výzkumem, provedeným u žáků prvního ročníku základní školy na počátku školní docházky. Prostřednictvím screeningového testu byl zkoumán výskyt narušeného jazykového citu u intaktních žáků a vybrané skupiny žáků, se socio - kulturním znevýhodněním, který byl následně porovnán s teorií. V závěru diplomové práce jsou vyjádřena doporučení, využitelná v praxi.
    The diploma thesis deals with communication ability in connection with impaired language sensitivity of young school-aged pupils at the elementary school. Mostly at the intact girls and boys and the groups of pupils with socio-cultural disadvantages. The thesis is divided into two parts, theoretical and empirical. In the theoretical parts we are dealing with impaired communication ability and her diagnostics. Then the ontogenesis of the development of speech, language levels, the period of the entrance into the elementary school and impact of the socio-cultural disadvantage on the child development is adapted. The empirical part deals with a quantitative research that has been carried out at the pupils of the first year of elementary school at the beginning of their school attendance. By means of screening test the connection of occurrence of impaired communication ability at the intact pupils and other groups of pupils was examined and afterwards compared with the theoretical basis. In the conclusion of the diploma thesis the recommendations usable in practice are expressed.
    Another responsib. Pešatová, Ilona (opponent)
    Tomická, Václava (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings sociální komunikace * komunikační dovednosti
    Subj. Headings narušená komunikační schopnost * diagnostika narušené komunikační schopnosti * jazykové roviny * jazykový cit * socio - kulturní znevýhodnění * impaired communication ability * diagnostics of impaired communication ability * language levels * language sensitivity * socio-cultural disadvantage
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect316.4/.7 - Sociální interakce. Sociální komunikace
    UDC316.77 * 316.77:81'42 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182547
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 135173300713517sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.