Number of the records: 1  

Připravenost pedagogů základních škol na vzdělávání žáků se sluchovým postižením

  1. DA 13327
    Kárníková, Kateřina, 1972-
    Připravenost pedagogů základních škol na vzdělávání žáků se sluchovým postižením / Kateřina Kárníková. -- 2021. -- 41 listů : grafy. -- Oponent Jan Tirpák. -- Vedoucí práce Kateřina Hádková. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá připraveností pedagogů základních škol na vzdělávání žáků se sluchovým postižením v běžných základních školách. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části se věnuje problematice sluchového postižení, klasifikaci sluchových vad a poruch. Dále pak komunikaci sluchově postižených, kdy podrobněji popisuje zásady komunikace s žáky neslyšícími i nedoslýchavými. Zmíněna je úloha SPC a středisek rané péče, včetně současné platné legislativy. Cílem empirické části je zjistit pomocí dotazníkového šetření, jaká je připravenost pedagogických pracovníků pro práci s žáky se sluchovým postižením a jak jsou žákům poskytována podpůrná opatření dle platné školské legislativy. Zjištěné údaje mohou přispět k povědomí o odborné připravenosti pedagogů na vzdělávání žáků se sluchovým postižením.. -- Abstract: The bachelor thesis deals with the readiness of primary school teachers for the education of pupils with hearing impairment in mainstream primary schools. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the issue of hearing impairment, classification of hearing impairments and disorders. Furthermore, the communication of hearing impaired, which describes in more detail the principles of communication with deaf and hard of hearing pupils. The role of SPC and early care centers, including current legislation, is mentioned. The aim of the empirical part is to find out, by means of a questionnaire survey, what is the preparedness of pedagogical workers for work with pupils with hearing disabilities and how pupils are provided with support measures according to valid school legislation. The data obtained may contribute to the awareness of teachers' professional preparedness for the education of hearing impaired pupils.
    Tirpák, Jan, 1983-. Hádková, Kateřina. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    integrovaná výchova a vzdělávání. děti se sluchovým postižením. sluchové postižení. zásady komunikace. primární vzdělávání. poradenský systém. legislativa. hearing impairment. principles of communication. primary education. counseling systém. legislation. bakalářské práce
    37.043.2. 316.344.6-056.263-053.2. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.