Number of the records: 1  

Interaktivní audio-vizuální projekt

  1. Title statementInteraktivní audio-vizuální projekt [rukopis] / Klára Míčková
    Additional Variant TitlesInteraktivní audio-vizuální projekt BIRDSCAPE
    Personal name Míčková, Klára, 1994- (dissertant)
    Issue data2020
    Phys.des.49
    NoteVed. práce Pavel Mrkus. Oponent Vojtěch Vaněk
    AbstractPráce se zabývá interaktivitou z hlediska výtvarného umění. Hlavním tématem jsou ptáci z řádu pěvců. Práce se dělí na čtyři části: První část rozebírá prostor. Fyzický vnější prostor, který prostřednictvím kognitivní funkce vnímáme kolem sebe. Přírodu jako naše původní přirozené prostředí a krajinu, která z přírody vyplývá. Poté náš vnitřní prostor, kam ukládáme prožitky a zkušenosti z vnějšího. Prostory v obraze a jeho vývoj spolu se společensko kulturním vývojem člověka. Virtuální prostor potom jako syntetická podoba kombinace již odpoutaného obrazu a reálného světa, která se vyvinula spolu s technologií a potřebou rychlého odhmotněného mezilidského kontaktu. Druhá část je zaměřena na ptáky. Jejich zobrazování a výklad v počátcích doložitelné lidské historie, následovaný výčtem ptačích zástupců v mytologických příbězích ze všech koutů světa. Tyto příběhy se staly člověku natolik známé, že je začal používat jako symbolické vyjádření určitých vlastností. V návaznosti na to jsou pak uvedeny příklady uměleckých prací zabývajících se touto tématikou. Třetí část se věnuje hře, novým médiím a interaktivitě. Hra jako pud, který nutí (nejen) člověka zkoumat limity své existence na fyzické, společenské a psychologické rovině. Hra jsou pravidla a pravidla v pravidlech. Hra nás učí učit se a ještě nás to baví. "Život je hra, jen složitější." (Alan Watts) Pojem interaktivita, který s hrou úzce souvisí, je velmi rozsáhlý a proto se zaměřím jen na některé způsoby interaktivity užité v umění a jejich konkrétní příklady. Stejně tak principy užití umělé inteligence ve vybraných uměleckých dílech. Následuje poslední praktická část, ve které se pokusím osvětlit postup práce v návaznosti na již zmíněné způsoby práce s interaktivním prostředím a počítačovým algoritmem, jež vedou k výsledné podobě díla Birdscape.
    This thesis deals with communication between computer simulation and audience. Interactivity from the point of view of visual arts. The main theme is songbirds. The thesis is divided into four parts: The first part analyses physical space all around us which we are able to perceive through cognitive function. Nature as our basic surrounding and landscape as an inseparable part of it. Our inner space, full of experiences from the outer space. Image as a transition between physical and virtual space through imagination. And virtual space as a synthetic combination of detached image and real world, which is evolving together with technology and the need of fast dematerialised human contact. "Society is our extended mind and body." (Alan Watts) The second part is focused on birds. Their depiction and interpretation from the beginning of recorded human history. Followed by a list of bird performers in mythological stories from all around the world. Stories so well-known and familiar that people started to use them as symbols of their own attributes. As a follow-up are presented examples of artwork pursuing this theme.  The third part deals with the meaning of game, new media and interactivity. Game as an instinct which makes beings explore the limits of their own existence, be it on physical, social or psychological level. Game as rules and rules within rules. Game that makes people learn and makes it fun at once. Interactivity closely relates to the game, but it is also a comprehensive term so we focus only on its use in the art field with respective examples. Ensues the last, practical part. Considering the use of interactivity and computer algorithm mentioned above, it explains my methods and creative process behind the final form of Birdscape.
    Another responsib. Mrkus, Pavel, 1970- (thesis advisor)
    Vaněk, Vojtěch, 1997 - (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra elektronického obrazu (degree grantor)
    Subj. Headings pták * ptáci * interakce * simulace * umělá inteligence * hra * prostor * obraz * krajina * bird * birds * birdscape * interaction * interactivity * simulation * artificial intelligence * game * space * image * landscape
    Form, Genre diplomové práce
    UDC(043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00184918
    Document kindDiploma theses

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.