Number of the records: 1  

Rozvoj komunikačních dovedností u dětí s poruchou autistického spektra v mateřské škole

  1. DA 12759
    Hajncová, Tereza, 1998-
    Rozvoj komunikačních dovedností u dětí s poruchou autistického spektra v mateřské škole / Tereza Hajncová. -- 2020. -- 78 listů : schémata + 1 CD. -- Oponent Michal Vostrý. -- Vedoucí práce Barbora Lanková. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá ,,Rozvojem komunikačních dovedností u dětí s poruchou autistického spektra v mateřské škole." Práce se člení na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se zabýváme zejména tématy ohledně vymezení pojmů poruch autistického spektra, narušené triády postižení. Dále v práci popisujeme specifika komunikace u dětí s PAS. Seznamujeme s pojmem komunikace, se základními alternativními a augmentativními způsoby komunikace. Empirická část tvoří výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit efektivitu a využitelnost AAK k rozvoji komunikačních dovedností. Při výzkumném šetření je zvolena kvalitativní metoda. Data jsou získána prostřednictvím rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkumný vzorek tvoří pedagogové mateřských škol a rodiče dětí. Následné zpracování a vyhodnocení dat je uskutečněno zakotvenou teorií, skládající se z otevřeného, axiálního a selektivního kódování.. -- Abstract: The bachelor´s thesis deals with the ,,Development of communication skills of children with autism spectrum disorder in playschool". This thesis is divided into a theoretical and empirical part. In the theoretical part we mainly deal with topics concerning the definition of the concepts of autism spectrum disorders, disrupted triads of disability. Furthermore, we describe the specifics of communication in children with ASD. We introduce the concept of communication, basic alternative and augmentative ways of communication. The empirical part consists of the results of the research, of which the aim was to determine the effectiveness and usability of AAC for the development of communication skills. The qualitative method is chosen during the research. Data is obtained through an open-ended interview. The research sample consists of playchool teachers and the children´s parents. Subsequent data processing and evaluation is accomplished by a grounded theory, consisting of open, axial and selective coding.
    Vostrý, Michal. Lanková, Barbora, 1994-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum pro sociální inovace a inkluzi ve vzdělávání
    alternativní a augmentativní komunikace. děti s autismem. autismus. strukturované učení. speciální vzdělávací potřeby. poruchy autistického spektra. verbální chování. autism spectrum disorders. alternative and augmentative communication. structured learning. verbal behavior. bakalářské práce
    316.772-028.82. 316.344.6-056.36-053.2. 616.896. 159.97. 37.04. 376.04. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.