Number of the records: 1  

Učitel a jeho práce s entropií v matematických učebních úlohách na 1. stupni základní školy

  1. DA 7812
    Jeníková, Marie, 1967-
    Učitel a jeho práce s entropií v matematických učebních úlohách na 1. stupni základní školy / Marie Jeníková. -- 2017. -- 67 listů. -- Oponent Vlastimil Chytrý. -- Vedoucí práce Dagmar Malinová. -- Abstract: Cílem diplomové práce Učitel a jeho práce s entropií v matematických učebních úlohách na 1. stupni základní školy je zjistit, jak učitelé matematiky na 1. stupni pracují s divergentními úlohami. Při výzkumu byly použity kvalitativní metody. Hlavní metodou sběru dat byl rozhovor, doplňující metodou pak pozorování. V teoretické části je věnována pozornost základním pojmům, které pomohou pochopit část empirickou. Je vysvětlen vztah mezi rozvojem divergentního myšlení a rozvojem tvořivosti, která je nezbytná při řešení divergentních úloh. Empirická část má dvě roviny. První rovinou je pozorování učitelů v hodinách matematiky. Sledujeme, zda zadávají žákům divergentní úlohy. Jakým způsobem na tyto úlohy žáci reagují a jak je řeší. Druhou rovinou je rozhovor s učiteli matematiky. Zjišťujeme, jak učitelé umí řešit divergentní úlohy s různou mírou entropie, zjišťujeme, zda tyto úlohy zařazují do výuky, co je vede k tomu, aby je nezařazovali.. -- Abstract: The aim of the work The Teacher and The Way of Manipulating with Entropy in Mathematical School Tasks on the 1st Level of Elementary School is to find out how mathematical teachers on the 1st level work with divergent tasks. In the research the qualitative methods were used. The main method of data collecting was an interview, additional method was an observation. In the theoretical part the attention is paid to the basic terms which may help with understanding of the empirical part. The relationship between the development of the divergent way of thinking and the development of creativity, which is necessary for solution of divergent tasks, is explained here. The empirical part has two levels. The first level is an observation of teachers in mathematical lessons. We watch if they give divergent tasks to the pupils how do pupils react to those tasks and how do they solve it. The second level is an interview with the math teachers. We are investigating if teachers can solve divergent tasks with a different amount of entropy; we are investigating if they use those tasks in teaching, what keeps them from doing it.
    Chytrý, Vlastimil, 1984-. Malinová, Dagmar. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    matematika. učební úlohy. primární vzdělávání. entropie. primary education. mathematics. task. entropy rate. diplomové práce
    51. 37.091.32. 371.321.7. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.