Number of the records: 1  

Možnosti aplikace konceptu vizuální gramotnosti na ZUŠ

  1. Title statementMožnosti aplikace konceptu vizuální gramotnosti na ZUŠ / Tereza Voštová
    Personal name Voštová, Tereza, (dissertant)
    Phys.des.81 listů : barevné ilustrace + 1 CD
    NoteVedoucí práce Miroslav Hašek
    AbstractDiplomová práce zahrnuje dvě části teoretickou a pedagogickou jimiž proniká do tématu vizuální gramotnosti. Toto téma prověřuje na následujících úrovních 1) rešerše konceptu vizuální gramotnosti v rámci odborného diskursu, 2) pojetí vizuální gramotnosti učiteli výtvarného oboru na vybraných základních uměleckých školách, 3) spojitosti tématu se školními kurikulárními dokumenty (Školní vzdělávací programy a Tematické plány), 4) nahlížení úrovně vizuální gramotnosti v myslích žáků, 5) aplikace segmentů vizuální gramotnosti do výuky prostřednictvím výtvarných zadání. Práce vychází z myšlenek předních osobností diskursu vizuální komunikace. Například: Nelson Goodman, Jan Slavík, Kateřina Dytrtová a další. Výtvarně-pedagogický projekt na ně přímo navazuje. Jeho hlavním tématem, které zprostředkovává žákům, je recepce a interpretace vizuálních informací. Využívá k tomu pojmů: denotace, exemplifikace a exprese. Tato témata podléhají pedagogické transformaci a jsou integrována do výuky základního uměleckého vzdělávání. Vybraným vzorkem je věková škála žáků od 6 to 17 let.
    The thesis consists of two parts the theoretical part and the pedagogical part providing insight into the visual literacy. This topic examined on the following levels: 1) The research the concept of visual literacy in professional discourse. 2) The concept of visual literacy teacher visual field at selected elementary art schools. 3) Topic conjunction with school curricula (School educational programs and thematic plans). 4) Consultation levels level of visual literacy in the minds of pupils. 5) Application of visual literacy segments to in the education process through art award. The thesis follows from the theories claimed by leading personalities of the visual communication discourse. E.g. Nelson Goodman, Jan Slavík, Jaroslav Vančát, Kateřina Dytrtová and others. Artistic-pedagogical project is directly linked to them. Artistic-pedagogical project provides pupils theme reception and interpretation of visual information. It uses the concepts: exemplification, denotation, expression. These themes are subjected to visually-pedagogical transformation and are being integrated in the education process of elementary art schools. The final pattern of the age scope pupils vary between 6 and 17 years.
    Another responsib. Hašek, Miroslav, 1988- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy (degree grantor)
    Subj. Headings vizuální gramotnost * vizuální komunikace * výtvarné umění * základní umělecké školy
    Subj. Headings vizuální kultura * exemplifikace * denotace * exprese * analýza vizuality * základní umělecké vzdělávání * výtvarný obor * výtvarná zadání * ŠVP * visual literacy * visual communication * visual culture * visual art * denotation * expression * exenmplification * visuality analysis * elementary art education * visual art * visual art tasks * school education * School Education Program
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    UDC159.931:159.937 * 316.77:159.931 * 72/76 * 373.3:7 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173411
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 74433300707443sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.