Number of the records: 1
Zpětná vazba žáka při samostatném řešení matematických úloh
Title statement Zpětná vazba žáka při samostatném řešení matematických úloh [rukopis] / Zuzana Čeřovská Personal name Čeřovská, Zuzana, (dissertant) Issue data 2015 Phys.des. 96 l. : barev. il. + 1 CD-ROM Note Ved. práce Dagmar Malinová Abstract Cílem diplomové práce je porovnání poskytnutí zpětné vazby žákovi při jeho samostatné práci ve vybraných typech základních škol. Vybrali jsme čtyři typy základních škol: běžná základní škola, základní škola malotřídní, základní škola Montessori a základní škola speciální. V těchto školách jsme provedli přímé pedagogické pozorování. Pozorovali jsme, jak je žákovi poskytnuta informace o průběhu jeho práce. Sledovali jsme příčiny, které ovlivňují kvalitu zpětné vazby. Získaná data jsme porovnávali mezi sebou. V teoretické části zmiňujeme tyto pojmy: proces učení, hodnocení, cílená zpětná vazba, Bloomova taxonomie, učební úloha a taxonomie učebních úloh podle Tollingerové. V praktické části popisujeme rozhovor s pedagogy, který proběhl před pozorováním žáků a samotné pozorování, které detailně popisujeme. Získaná data hodnotíme a vzájemně porovnáváme. The aim of this disertation is a comparation of chosen primary schools from the point of view of providing a goal-directed feedback to a pupil. We chose four types of primary schools: basic primary school, primary school with a low number of pupils, primary school Montessori, and primary schools for pupils with special needs. In these schools we did a direct pedagogical observation. We focused on how an information is given to the pupil in the midstream of his work. We observed the aspects that influence the quality of the feedback. We compared the obtained data with each other. The theoretical part mentions these terms: learning process, marking, goal-directed feedback, Bloom's taxonomy, school task and the school task taxonomy according to Tollinger. The practical part mentions interviews with school teachers, which took place before the observation of pupils and it also mentions the observation itself in great detail. Then we evaluate the obtained data and compare with each other. Another responsib. Malinová, Dagmar (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky (degree grantor) Subj. Headings matematika * matematické myšlení * učení * psychodidaktika Subj. Headings Bloomova taxonomie * učební úloha * taxonomie podle Tollingerové * kvalitativní výzkum * rozhovor * pedagogické pozorování * Bloom's taxonomy * learning task * according to taxonomy Tollingerova * qualitative research * interview * teacher observation Form, Genre diplomové práce Conspect 51 - Matematika UDC 51 * 51:165 * 37.02:159.9 * (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00170090 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 4456 3300704456 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1