Number of the records: 1  

Problematika specifických poruch učení z hlediska učitele

  1. Title statementProblematika specifických poruch učení z hlediska učitele [rukopis] / Lenka Krhounová
    Personal name Krhounová, Lenka, (dissertant)
    Issue data2012
    Phys.des.101 l. : [12] l. příl. : il. + 1 CD-ROM
    NoteVed. práce David Karel
    AbstractVe své bakalářské práci jsem se věnovala průzkumovému šetření četnosti výskytu specifických poruch učení u dětí ve věku 8 ? 12 let, které navštěvují 1. ? 5. ročník speciálních tříd při ZŠ. Teoretická část se zabývala vymezením pojmů, historií, příčinami a diagnózou specifických poruch učení se zaměřením na různé možnosti jejich nápravy. V práci jsem popisovala postupy, zásady, metody, náměty a hry uplatňující se v praxi. Vycházela jsem z pedagogické literatury, která zahrnuje problematiku specifických poruch učení. Na tuto část navazuje praktická část, kde jsem prostřednictvím dotazníkového šetření a vlastního pozorování zjišťovala četnost výskytu u způsob výuky u 12 dětí. Cílem práce bylo sjednotit a sladit výchovné působení učitele a školy v péči o dítě se specifickou poruchou učení.
    In my bachelor the sis I devoted to the research inquiry into frequency of occurrence of specific disorders of learning. The research was with children at the age of 8 ? 12, who attend 1st ? 5st year of speciál classes at elementary school. Theoretical part is engaged in deliminatin of terms, history, causes and diagnosis of specific disorders of learning. It is located with a view to the different possibilities of their recitificetion. I desribe the producers, principles, methods, suggestions and games which are used in practice. I used pedagogical literature which includes, the sphere of specific disorders of learning. The practical part follows this part where I determined the freqnency of occurrence and ways of teaching at 12 children. I deremined it trough questiohaire and my own observation. The aim of my thesis was to unify and harmonize the tutor´s educational working and school working in care of child with specific disorder of learning.
    Another responsib. Karel, David (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (degree grantor)
    Subj. Headings specifické poruchy učení * dyslexie * výchova a vzdělávání
    Subj. Headings výchova * výuka * specifické poruchy učení * dyslexie * dysgrafie * dysortografie * dyskalkulie * dyspraxie * specifické potíže * analýza a syntéza * zrakové vnímání * sluchové vnímání * reedukace * dotazník * Key words education * teaching * specific disorders of learning * dislexy * disgraphy * disorthography * discalculaly * dispracticy * specific Troubeles * analysis * synthesi * visual * perception * hearing perception * reeducation * questionnaire
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.0 * 376 * 616.89-008.434.5 * 616.89-008.43 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00164011
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 190803149959080sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.