Number of the records: 1  

Stromy v různých podobách,proměnách a převlecích

  1. P-DP 16441
    Kušková, Lucie, 1974-
    Stromy v různých podobách,proměnách a převlecích [rukopis] : výtvarný projekt pro MŠ / Lucie Kušková. -- 2010. -- 109 l., [13] l. příl. : il. + 2 DVD. -- Ved. práce Alois Kračmar. -- Abstract: Tématem této práce je příprava konceptu výtvarného projektu Stromy v různých podobách, proměnách a převlecích, který je určen pro předškolní děti. Teoretická část popisuje předškolní věk z hlediska kognitivních procesů, které jsou důležité ve vztahu k výtvarné tvorbě.Dále jsou zde popsány základní vývojové znaky kresby této věkové skupiny.Nejrozsáhlejší část je věnována smyslové a duchovní výchově, vysvětlením těchto pojmů, seznámení s významem této metody, s jejími oddíly a metodickými postupy. V praktické části je prezentován uskutečněný výtvarná projekt s podrobnými popisy postupů, s použitými pomůckami, se všemi kompetencemi, které se u dětí tímto projektem rozvíjejí a s hodnocením každé činnosti.Projekt je zaměřen především na prožitek dětí při tvorbě a je rozdělen do čtyř etap, které se zabývají smyslovým a duchovním vnímáním stromů, hledáním podobností a srovnáváním člověka se stromy a také praktickým využitím částí stromů, tedy prací s přírodninami.Celý projekt a jeho výsledky jsou zde zdokumentovány fotografiemi nebo artefakty dětí.. -- Abstract: The subjekt matter of this thesis deals with concept preperation of a graphic arts project The Trees In Various Apperances, Metamorphoses And Changes designed for nursery school or kindergarten attending children. Theoretical part presents description of the infant age category from the perspektive of cognitive processes crucial for graphic art creativity.Forteher, the thesis specifies basic evolutionary features of drewing in this age category.The most extensive attention has been attributed to the sensuous and spiritual cultivation of an infant, explanation of the terms, intoduction into the importance of this method, specification of its integral parts and methodical procedures.Practical parts includes presentation of an exacted graphic arts project with detailed description of procedures, used educacional aids, all the competences enhanced by this method in pupils and finally, evaluation of every applied activity.The project is chifly aimed at the generation of enjoyment through the process of creation and it is structured into four separate , yet interconnected topical groups dealing with sensuous and spiritual receptivity of tree images,with search for symbolic similarities between human and tree life and with practical utilization of tree components, e.i. creative work with the products of nature.The whole project and its results are well documented both in photos and in number of produced infant artefacts.
    Kračmar, Alois, 1943-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    výtvarná výchova. projektové vyučování. dětská kresba. děti předškolního věku. stromy. duchovní výchova. paměť. prožitek. smyslová výchova. vnímání. perception. experience. memory. sensous cultivation. spiritual cultivation. bakalářské práce
    72/76:37.016. 371.314.6. 741/744-053.2. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.