Number of the records: 1  

ISO normy ve veřejné správě

  1. S-DIP 986
    Bergmanová, Nikola, 1983-
    ISO normy ve veřejné správě [rukopis] = International Organization for Standardization in public administration / Nikola Bergmanová. -- 2010. -- 69 l., 6 l. příl. : il. -- Lic. smlouva. -- Abstract: Práce je zaměřena na provedení analýzy účinnosti ISO normy zavedené do veřejné správy. Pro ucelený pohled na danou problematiku uvádím v první části práce jednotlivé druhy norem ISO společně s nástroji a metodami, které zajišťují kvalitní chod i kvalitní produkt organizace. Kromě toho charakterizuji oblast veřejné správy, její fungování, organizaci, výkon státní správy a samosprávy, včetně bližšího zaměření na obec. Druhá část práce je věnována aplikaci ISO normy na Městském úřadě v České Lípě a provedení jeho porovnání s Magistrátem města Děčín, který kvalitu sleduje užitím jiných nástrojů. Na základě vzájemného srovnání těchto dvou úřadů jsem dospěla k závěru, že i když systém řízení kvality podle ISO normy představuje dodatečnou administrativu, která je na úřadech více než rozsáhlá, lze tento systém považovat za přínosný v mnoha směrech.. -- Abstract: Diploma work objective is to analyze effectiveness of ISO standards implemented in environment of public administration. In order to have full picture I present in the first part of the text the different types of ISO standards, together with tools and methods that provide good quality of product and processes of the organization. Additionally I characterize the area of public administration, its functioning, organization, performance of state and self - government, including a closer focus on the community. Second part is dedicated to the application of ISO standards in Municipal Office in Česká Lípa and to comparison with the Municipal government of Dečín, that monitors the quality using different instruments. On the basis of mutual comparison of these two authorities, I concluded that although the quality management system according to ISO standards represents an additional bureaucracy which is already quite extensive in case of civil authorities this system can be considered as beneficial in many ways for the organization.
    Novotný, Milan, 1946-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie
    normy jakosti. veřejná správa. územní samospráva. Česká Lípa (Česko). Děčín (Česko). Kvalita. systém managementu kvality. systém environmentálního managementu. politika kvality. cíle kvality. nástroj řízení kvality. procesní řízení. organizační směrnice. představitel vedení pro systém kvality a environmentu. benchmarkingová iniciativa. společný hodnotící rámec. obec. veřejná služba. městský úřad. magistrát. Quality. ISO standard. Quality management system. Environmental management system. Quality policy. Quality objectives. Quality management tool. Process management. Organizational directive. Management representative for quality system and environmental management. Benchmarking Initiative. Common assessment framework. Public administration. Territorial self-government. Community. Public service. Municipal Office. Municipal government. diplomové práce
    353.9. 35. 006.83. (437.315). (437.316). (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.