Number of the records: 1  

Problematika hodnocení ve společenských vědách na středních školách

  1. Title statementProblematika hodnocení ve společenských vědách na středních školách [rukopis] / Kateřina Röhrerová
    Personal name Röhrerová, Kateřina, (dissertant)
    Issue data2008
    Phys.des.75 l., [24] l. příl.
    AbstractRESUMÉ Tato diplomová práce byla koncipována jako vhled do problematiky hodnocení společenských věd na středních školách. Z vlastní studentské i učitelské zkušenosti vím, jak je těžké žáky předmětu základy společenských věd, popř. občanské nauky, zaujmout, natož hodnotit. I když se v poslední době těmto předmětům na středoškolské půdě přikládá stále větší význam, neexistuje doposud uspokojivé množství odborné literatury k tomuto tématu, otázku problematiky hodnocení společenských věd na středních školách nevyjímaje. Po roční pedagogické praxi na střední škole vím, že je nejen těžké tento předmět vyučovat, ale i hodnotit. Proto jsem chtěla, aby má diplomová práce dopředu připravila budoucí středoškolské pedagogy na skutečnost, že nejtěžším okamžikem vyučovacího procesu není předstoupit před třídu plnou žáků a naučit je novým vědomostem, ale že daleko obtížnější je pak žáky za tyto vědomosti ohodnotit. Chtěla jsem, aby budoucí učitelé věděli, jaká úskalí přináší problematika hodnocení společenských věd na středních školách. Cílem diplomové práce bylo poukázat na problematiku hodnocení společenských věd na středních školách a upozornit budoucí pedagogy na některé pozitivní i negativní aspekty, které budou jejich pedagogickou praxi provázet. Teoretická část představuje základní terminologii vztahující se k problematice školního hodnocení. V praktické části mé práce se věnuji problematice hodnocení společenských věd na jednotlivých typech středních škol . Stěžejní metodou, která byla zvolena k zdokumentování skutečného stavu hodnocení na středních školách, byla sonda mezi vybranými typy středních škol uskutečněná dotazníkovým šetřením. Tato práce nabízí největší přínos studentům základů společenských věd, kteří v ní najdou odpovědi na některé otázky týkající se problematiky hodnocení společenských věd na středních školách. A je tedy jen na nich, aby si z mé diplomové práce vybrali to, co jim pomůže stát se dobrým učitelem i dobrým hodnotitelem.
    RESUMÉ This thesis was outlined as an insight into the problems of evaluation in the social science at secondary schools. I know - not only from my own academic but also from my teaching practice - how difficult it is to capture the students of subject Social science basics, much less evaluate them. Even if lately to that subjects is attributed increasing meaning at secondary school ground, till now there does not exist satisfying quantity of special literature on this theme, including problems of evaluation in the social science. After one year of pedagogical practice at secondary school I know, that it is not only complicated to teach this subject, but also evaluate it. Therefore I wanted my thesis to prepare in advance future secondary teachers to reality, that the most difficult moment of teaching process is not to come forward in front of the class filled with students and teach them to new knowledge, but that is far more complicated to evaluate them for this knowledge. The aim of the thesis was to point out problems of evaluation in the social science at secondary schools and draw the attention of future teachers to some positive and negative aspects, which will go along with their pedagogical practice. Theoretical part represents the basic terminology relating to the problematic of school evaluation. At the practical part of my thesis I pay attention to problematic of evaluation of the social science at the individual types of secondary schools. Central method, which was chosen to document actual situation at secondary schools, was survey among selected types of secondary schools realized by questionnaire enquiry. This thesis offers the biggest contribution to students of Social science basics, who will find there answers to some questions concerning problems of evaluation in the social science at secondary schools. And it is up to them, whether they choose from my thesis what will help them to become a good teacher as well as a good evaluator.
    Another responsib. Vašků, Stanislav, 1965- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra politologie a filozofie (degree grantor)
    Subj. Headings společenské vědy * hodnocení žáků * střední školy - Zlínský kraj (Česko)
    Subj. Headings hodnocení * společenské vědy * dotazník * clasification * social science * questionnaire enquiry
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect371 - Školství (organizace)
    UDC371.26/.27 * (437.323) * 373.5/.6+377.1/.3 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00006505
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 144883149954488sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.