Number of the records: 1  

Důvody nedokončení nižšího a vyššího sekundárního vzdělávání

  1. DA 15567
    Balejová, Kamila, 1979-
    Důvody nedokončení nižšího a vyššího sekundárního vzdělávání / Kamila Balejová. -- 2024. -- 55 listů. -- Oponent Jaroslav Říčan. -- Vedoucí práce Jakub Pivarč. -- Abstract: Tématem diplomové práce je analýza příčin předčasných odchodů adolescentů z nižšího a vyššího stupně sekundárního vzdělávání (ISCED 2 a ISCED 3) v České Kamenici. Cílem práce je identifikovat faktory, které mohou hrát roli právě v těchto předčasných odchodech. Teoretický rámec práce se zaměřuje na vysvětlení klíčových termínů spojených se vzděláváním adolescentů, socioekonomickým znevýhodněním rodin a současnými poznatky týkajícími se problematiky předčasných odchodů ze vzdělávacího systému. Empirickou část tvoří vlastní výzkum realizovaný na početně menším vzorku adolescentů ve věku 14-22 let, kteří pocházejí ze sociálně nepodnětného prostředí, což je skupina s nejvyšším rizikem sociálního vyloučení. Designem výzkumu je kvalitativní přístup ke zkoumané problematice s využitím metody polostrukturovaného rozhovoru. Jeho hlavním cílem je identifikovat faktory, jež přispívají k předčasným odchodům ze vzdělávacího systému u žáků daného věkového období. Získané výsledky jsou v práci následně analyzovány, diskutovány a jsou podkladem pro formulaci doporučení pro pedagogickou praxi.. -- Abstract: The subject of the thesis is the analysis of the reasons for premature exits of adolescents from lower and higher secondary education (ISCED 2 and ISCED 3) in Česká Kamenice. The aim of the thesis is to identify factors that may play a role in these premature exits. The theoretical framework focuses on explaining key terms related to the education of adolescents, socio-economic disadvantages of families, and current knowledge regarding the issue of premature exits from the education system. The empirical part consists of original research conducted on a numerically smaller sample of adolescents aged 1422 who come from socially non-motivational backgrounds, a group with the highest risk of social exclusion. The research design employs a qualitative approach to the studied problematic using the method of semi-structured interviews. Its main objective is to identify factors contributing to premature exits from the education system among students in this age group. The obtained results are subsequently analyzed, discussed, and serve as a basis for formulating recommendations for pedagogical practice.
    Říčan, Jaroslav. Pivarč, Jakub. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky a aplikovaných disciplín
    výchova a vzdělávání. adolescence. Adolescenti. předčasné odchody ze vzdělávání. socioekonomické znevýhodnění rodin. bariéry ve vzdělávání. Adolescents. premature exits from education. socio-economic disadvantage of families. barriers in education. diplomové práce
    37.01. 376. 612.661. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.