Number of the records: 1  

Faktory ovlivňující prodejnost v autocentrech Louda Auto a.s. v Teplicích

  1. DA 15428
    Šudoma, Matěj, 1999-
    Faktory ovlivňující prodejnost v autocentrech Louda Auto a.s. v Teplicích / Matěj Šudoma. -- 2023. -- 59 listů : grafy. -- Oponent Libor Měsíček. -- Vedoucí práce Lucie Svobodová. -- Abstract: V současnosti je možné v ČR pozorovat nízkou prodejnost elektromobilů ve srovnání s prodejností tradičních (konvenčních) automobilů se spalovacím motorem. K této situaci dochází i přes fakt, že Evropská unie považuje zvýšení prodejnosti elektromobilů za jednu z klíčových oblastí svého zájmu, což je patrné i z přijetí "Zelené dohody pro Evropu". Z tohoto důvodu se bakalářská práce věnuje definování klíčových faktorů, které ovlivňují zákazníky vybraných společností při rozhodování o pořízení tradičního (konvenčního) automobilu oproti elektromobilu. Data byla získána pomocí dotazníkového šetření mezi zákazníky tří prodejních center Louda Auto a.s. v Teplicích. Získaná data byla vyhodnocena s využitím popisné statistiky, testu Chí kvadrát a T-testu. Z výsledků je patrné že rozdíly v zájmu o elektromobily mezi pohlavími nebyly potvrzeny. Zjištění naznačují, že rostoucí zájem o elektromobily je výrazný zejména u lidí ve věku 18-44 let, kde může hrát roli rostoucí ekologické povědomí. Zároveň se ukazuje, že snížení pořizovací ceny, technické vlastnosti a osobní zkušenosti s elektromobily mají vliv na rozhodování zákazníků. Prodejci by měli zaměřit marketingové strategie na tyto faktory a podporovat dlouhodobé testování elektromobilů, což může zvýšit důvěru zákazníků a povědomí o jejich výhodách v každodenním užívání. Tyto výsledky bakalářské práce mohou pomoci vybraným prodejcům k zavádění nástrojů pro zvýšení prodejnosti elektromobilů.. -- Abstract: At present, the sales of electric cars in the Czech Republic are low compared to the sales of traditional (conventional) cars with internal combustion engines. This situation is occurring despite the fact that the European Union considers increasing the sales of electric vehicles to be one of its key areas of interest, which is also evident from the adoption of the "Green Deal for Europe". For this reason, the bachelor thesis is dedicated to defining the key factors that influence the customers of the selected companies when deciding to purchase a traditional (conventional) car versus an electric car. The data was obtained by means of a questionnaire survey among customers of three sales centres of Louda Auto a.s. in Teplice. The obtained data were evaluated using descriptive statistics, Chi-square test and T-test. The results show that differences in interest in electric cars between genders were not confirmed. The findings suggest that the increasing interest in EVs is particularly pronounced among 18-44 year olds, where increasing environmental awareness may play a role. At the same time, the reduction in purchase price, technical features and personal experience with EVs are shown to have an impact on customer decision-making. Vendors should focus marketing strategies on these factors and encourage long-term testing of EVs, which can increase customer confidence and awareness of their benefits in everyday use. These results of the bachelor thesis can help selected dealers to implement tools to increase the marketability of EVs.
    Měsíček, Libor, jr.. Svobodová, Lucie. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu
    spotřebitelské chování. automobilový průmysl. Teplice (Česko). elektromobil. ekologie. prodejnost. bariéry. zákazníci. electric car. ecology. marketability. barriers. customers. bakalářské práce
    366.1. 629.331:338.45. (437.315). (437.15). (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.