Number of the records: 1  

Využití metod dramatické výchovy u žáků se specifickými poruchami učení

  1. DA 13720
    Hofbauerová, Michaela, 1997-
    Využití metod dramatické výchovy u žáků se specifickými poruchami učení / Michaela Hofbauerová. -- 2022. -- 99 listů: ilustrace, grafy. -- Vedoucí práce Ivana Brtnová Čepičková. -- Oponent Roman Kroufek. -- Abstract: Diplomová práce se zabývá zjištěním efektivity dramatické výchovy u žáků se specifickými poruchami učení a jinými lehčími diagnózami, které jakýmkoliv způsobem omezují žáka v běžné formě vzdělávání. Teoretická část je zaměřena na pojmy dramatická výchova, v níž se převážně věnuji jednotlivým metodám, které využívá a specifickým poruchám učení. Praktická část obsahuje mé vlastní výsledky experimentu, jehož cílem bylo zjistit efektivity dramatizace u celých skupin a následně i u dílčích skupin rozdělených dle jednotlivých diagnóz objevujících se u žáků zapojených do experimentu. K zjištění efektivity byl využit kvantitativní výzkum ve formě didaktickým testů, které byli podány před zahájením experimentu a bezprostředně po něm. Pedagogický experiment byl prováděn pomocí experimentální a kontrolní skupiny a došlo i k tzv. rotačnímu efektu.. -- Abstract: The diploma thesis deals with the determination of the effectiveness of drama education in pupils with specific learning disabilities and other lighter diagnoses that in any way limit the pupil in the normal form of education. The theoretical part is focused on the concepts of drama education, in which I mainly focus on the individual methods it uses and specific learning disabilities. The practical part contains my own results of an experiment whose aim was to determine the effectiveness of dramatization in whole groups and subsequently in subgroups divided according to individual diagnoses appearing in the pupils involved in the experiment. Quantitative research was used to determine the effectiveness in the form of didactic tests, which were administered before and immediately after the start of the experiment. The pedagogical experiment was carried out using an experimental and control group and there was also a so-called rotational effect.
    Brtnová Čepičková, Ivana, 1958-. Kroufek, Roman, 1979-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    dramatická výchova. specifické poruchy učení. didaktické testy. žák. učitel. drama education. specific learning disabilities. pupil. teacher. didactic test. diplomové práce
    792:37.016. 616.89-008.43. 37.091.26/.27. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.