Number of the records: 1  

Komparace výkonové motivace u dětí z dětského domova a z běžných rodin

  1. Title statementKomparace výkonové motivace u dětí z dětského domova a z běžných rodin / Veronika Vernerová
    Personal name Vernerová, Veronika, (dissertant)
    Phys.des.89 listů : schémata
    NoteOponent Arnošt Smolík. Vedoucí práce Ladislav Zilcher
    AbstractBakalářská práce se zabývá komparací výkonové motivace u dětí z dětského domova a z běžných rodin. Komparací je myšleno srovnávání či porovnávání postojů a přístupů dětí. Cílem této práce je zjistit, zda existuje případný vliv na výkonovou motivaci u dětí žijících v dětském domově, které navštěvují sedmou, osmou a devátou třídu základní školy. Zjistit v čem je vlastně rozdíl a zda typ péče, kde momentálně žijí, zda v dětském domově nebo v běžné rodině, má na tuto motivaci k učení vliv, a pokud ano, tak jakou. V teoretické části se práce zabývá vývojem dítěte ve věku 12-15 let, tedy dětí navštěvující 7.-9. ročník Základní školy. Tento vývoj je ještě rozdělen podle dětí, které žijí v dětském domově a v běžné rodině. Další kapitoly jsou na téma základního vzdělávání, ústavní výchova ve formě dětských domovů a kapitola školní výkonová motivace. V praktické části se pak práce zabývá již výzkumem kvalitativní metodou, kdy formou rozhovoru byla zjišťována motivace dětí k učení a následně porovnána podle toho kde žijí.
    This Bachelor's Thesis compares the performance motivation of children from chil-dren's homes and from traditional families. It focuses on comparing the children's attitude and approach. The aim of this thesis is to determine whether growing up in children's homes influences the performance motivation of children attending the seventh, eighth and nineth grade of elementary school. It looks at the possible differences and the influence (if there is one) of the type of home the children live in on their motivation to learn. The theo-retical part deals with the development of children between the age of 12 and 15, that is when attending 7th-9th grade of elementary school. This group is further divided to children living in children's homes and in families. It also includes chapters on elementary school-ing, institutional care in children's homes and performance motivation in education. The practical part uses the qualitative research method in the form of interviews to determine the children's motivation to learn which is then evaluated based on where they grow up.
    Another responsib. Smolík, Arnošt (opponent)
    Zilcher, Ladislav (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings výkonová motivace * školní psychologie * pomáhající profese * dětské domovy
    Subj. Headings běžná rodina * motivace * komparace * performance motivation * children's home * traditional family * motivation * comparison
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect159.93/.94 - Senzorické a motorické funkce. Emoce. Vůle
    UDC159.947.5:159.944 * 37.013.77 * 364-4 * 364-54-053.2 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00181158
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 133323300713332sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.