Number of the records: 1  

Faktory vedoucí k motivaci ke třídění odpadu

  1. DA 12798
    Schäferová, Pavlína, 1997-
    Faktory vedoucí k motivaci ke třídění odpadu / Pavlína Schäferová. -- 2020. -- 46 stran : grafy. -- Vedoucí práce Lucie Povolná. -- Oponent Michael Fanta. -- Abstract: Práce se zabývá recyklačním chováním seniorů v Ústí nad Labem. Hlavním cílem práce je zjistit, co motivuje seniory v Ústí nad Labem k odmítání recyklace. Dílčím cílem práce je navrhnutí obsahu pro komunikaci, vedoucí ke zvýšení podílu třídění v dané cílové skupině. Pomocí dotazníkového šetření byly zjištěny motivy, které vedou k odmítání recyklace u respondentů a motivy, které je k recyklaci vedou. Na závěr byli respondenti tázáni, co by je přimělo ke zlepšení recyklace. Tyto informace jsou využity pro návrh obsahu komunikace recyklace, která má za cíl zlepšit třídění v dané cílové skupině. Cílovou skupinou pro výzkum jsou lidé z generace Baby Boomers, konkrétně senioři ze seniorských klubů v Ústí nad Labem. Výsledky výzkumu naznačují, že vnitřní motivace má větší vliv na třídění odpadu než vnější motivace. Nejčastějšími motivy, které vedou k odmítání recyklace, jsou: nepořádek v domácnosti, nedostatek místa v domácnosti a nulová finanční odměna. Respondenty by přimělo více třídit lepší dostupnost kontejnerů, finanční odměna za vytříděný odpad nebo vidina úsilí třídit v okolí. Výsledky práce mohou posloužit k vytvoření vhodné marketingové komunikace recyklace občanům Ústí nad Labem a tím zlepšit třídění odpadu ve městě.. -- Abstract: The work deals with the recycling behavior of seniors in Ústí nad Labem. The main goal of the thesis is to find out what motivates seniors in Ústí nad Labem to refuse recycling. A partial goal of the work is to design content for communication, leading to an increase in the share of sorting in the target group. Using a questionnaire survey, the motives that lead to the refusal of recycling by the respondents and the motives that lead them to recycling were identified. Finally, respondents were asked what would make them improve recycling. This information is used to design the content of the recycling communication, which aims to improve sorting in the target group. The target group for the research are people from the Baby Boomers generation, specifically seniors from senior clubs in Ústí nad Labem. Research suggests that internal motivation has a greater effect on waste sorting than external motivation. The most common motives for refusing recycling are: household clutter, lack of household space and zero financial reward. Respondents would be more able to sort better, better availability of containers, financial reward for sorted waste or the vision of efforts to sort in the area. The results of the work can be used to create a suitable marketing communication for recycling to the citizens of Ústí nad Labem and thus improve waste sorting in the city.
    Povolná, Lucie. Fanta, Michael. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu
    komunální odpad. třídění odpadu. recyklace odpadu. Ústí nad Labem (Česko). environmentální komunikace. generace Baby Boomers. životní prostředí. environmentální chování. recycling. environmental communication. Baby Boomers generation. environment. environmental behavior. bakalářské práce
    628.4. 628.463. 628.477.6. (437.315). (437.15). (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.