Number of the records: 1  

Pedagogická koncepce Marie Montessori jako inspirace pro mateřské školy

  1. Title statementPedagogická koncepce Marie Montessori jako inspirace pro mateřské školy / Pavlína Urbanová
    Personal name Urbanová, Pavlína, (dissertant)
    Phys.des.65 listů : grafy
    NoteVedoucí práce Renata Šikulová. Oponent Jakub Formánek
    AbstractPráce se zabývá alternativním školstvím, a to konkrétně pedagogickou koncepcí Marie Montessori. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaká je informovanost učitelů v běžných mateřských školách o pedagogické koncepci Marie Montessori. Bakalářská práce obsahuje dvě části. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy spojené s reformní pedagogikou, alternativním školstvím a pedagogickou koncepcí Marie Montessori. Montessori pedagogiku přibližují kapitoly zabývající se základními principy, oblastmi vzdělávání a didaktickými pomůckami, typickými pro tuto koncepci. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které cílilo na skupinu učitelů běžných mateřských škol. Smyslem bylo zjistit, do jaké míry jsou učitelé běžných mateřských škol informováni o koncepci Marii Montessori, zda využívají některé prvky této koncepce ve vzdělávací práci s dětmi a čím je tato pedagogická koncepce inspiruje.
    This thesis researches alternative education, specifically the pedagogical concept of Maria Montessori. The goal of this work is to find out what is the awareness of teachers in ordinary kindergardens about the pedagogical concept of Maria Montessori. Bachelor thesis cosists of two parts. The theoretical part explains the concepts associated with reform pedagogy, alternative education and the pedagogical concept of Maria Montessori. Montessori pedagogy is approached by chapters dealing with basic principles, areas of education and didactic aids, typical for this concept. The practical part presents the results of a research survey aimed at a group of teachers of ordinary kindergartens. The aim was to find out to what extent the teachers of ordinary kindergartens are informed about the concept of Maria Montessori, whether they use some elements of this concept in educational work with children and how this pedagogical concept inspiries them.
    Another responsib. Šikulová, Renata, 1963- (thesis advisor)
    Formánek, Jakub (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings Montessori, Maria, 1870-1952
    Subj. Headings metoda Montessori * předškolní výchova * mateřské školy * děti předškolního věku
    Subj. Headings alternativní pedagogická koncepce * didaktické pomůcky * vzdělávací principy * alternative pedagogical conception * preschool child * didactic training aid * educational principles
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    UDC37.091.4 * 373.2 * 373.24 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00184088
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 131773300713177sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.