Number of the records: 1  

Didaktické hry rozvíjející početní dovednosti žáků mladšího školního věku

  1. Title statementDidaktické hry rozvíjející početní dovednosti žáků mladšího školního věku / Jana Kučerová
    Personal name Kučerová, Jana, (dissertant)
    Phys.des.130 listů : grafy, schémata
    NoteVedoucí práce Dagmar Malinová
    AbstractDiplomová práce se zabývá učebními strategiemi, které využívají učitelé prvního stupně základních škol k rozvoji početních dovedností žáků. Zvláštní pozornost je věnována didaktické hře Abaku. Cílová skupina dětí, žáci mladšího školního věku, je blíže specifikována z pohledu mentálního vývoje a poznávacích procesů. Jsou vymezeny základní pojmy: početní dovednosti, didaktická hra a další pojmy, jako například číslo, číselné modely, číselné soustavy, výuková prostředí a číselná schémata. V empirické části je popsána metodologie výzkumu. Pomocí rozhovoru a pozorování je zkoumáno, jaké učební strategie využívají učitelé ve výuce k procvičování početních dovedností, zda k těmto účelům využívají didaktické hry, do jaké míry je známá hra Abaku a zda učitelé využívají ve výuce principy této hry k procvičování a upevňování početních dovedností. V návaznosti na zjištění z výzkumu je sestaven sborník didaktických početních her.
    The diploma thesis is about strategies of learning, which are used for teachers on the first grade at basic schools for developing pupils' numeracy skills. Special attention in the thesis is dedicated to the didactic game called Abaku. The target group of children are pupils of younger school age and it is more specified from the mental development point of view and from cognitive processes. The basic terms are defined as follows: numeracy skills, didactic games and other terms like number, numeracy models, numeracy system, learning environments and numeracy schemes. In the empiric part of the thesis is described the methodological survey. The research was done by interviews and by observation to help identify which learning strategies the teachers are using to practice the numeracy skills. If they are using didactic games to help develop these skills, how known is the game Abaku and if the teachers are using during the lessons principals of this game to help practice and consolidate numeracy skills. Following the results of the research a collection of didactic numeracy games was created.
    Another responsib. Malinová, Dagmar (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky (degree grantor)
    Subj. Headings matematika * matematické myšlení * didaktické hry
    Subj. Headings početní dovednost * Abaku * numeracy skills * didactic game
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect51 - Matematika
    UDC51 * 51:165 * 371.382 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00170163
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 61573300706157sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.