Number of the records: 1  

Mediální gramotnost a možnosti jejího rozvíjení ve společenských vědách

  1. Title statementMediální gramotnost a možnosti jejího rozvíjení ve společenských vědách [rukopis] / Nikola Bartušková
    Personal name Bartušková, Nikola, (dissertant)
    Issue data2014
    Phys.des.57 l. : barev. il. + 1 CD-ROM
    NoteVed. práce Ivana Havlínová
    AbstractPředmět mediální výchova je stále poměrně novou záležitostí ve školním prostředí. Mediální výchova se dostala do prostředí školního vzdělávacího systému skrz školský zákon 260/2004 Sb. jako jedno z průřezových témat Rámcově vzdělávacích programů. Koncepce mediální výchovy byla vypracována doc. PhDr. Janem Jirákem, zakladatelem mediální výchovy v českém prostředí. S touto výchovou se děti ve škole setkávají od školního roku 2006/2007. Cílem této práce je nastínit problematiku médií v životě mládeže a navrhnout možné postupy pro uchopení průřezového tématu Mediální výchova v současném vzdělání. Práce navrhne, jak toto téma vhodně využít ve výuce mediální výchovy, tedy, jak téma komplexně využít pro rozvoj klíčových kompetencí a dále implementovat do výuky společenských věd. Vyučujícím mediální výchovy předkládá návrh metodického listu s jedním z témat Občanského a společenskovědního základu. Metodický list by mohl sloužit jako teoretická opora k výuce předmětu.
    The matter of media education still remains a relativem new koncept in the educational enviroment. The media education, as a part of Framework educational program, made its way into educational systém due to education law 260/2004. The koncept of media education was developed by doc. PhDr. Jan Jirák, who is its founding father in the Czech Republic. Media education was first introduced to czech students in the school year of 2006/2007. The aids of teenagers and to propose possible methods for integrating media education into current educational reality. This thesis suggests how to apply this matter into nowadays teaching and how to entirely employ it for developing of key competences, as well as how to integrate it into teaching of social sciences. Media education teachers are given a proposal of methodological list with one topic od civil and social sciences. This methodological list may serve as a theoretical guideline for teaching the subjekt od media education.
    Another responsib. Havlínová, Ivana (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra politologie a filozofie (degree grantor)
    Subj. Headings mediální výchova a vzdělávání * mediální gramotnost * člověk a společnost
    Subj. Headings Občanský a společenskovědní základ * Rámcově vzdělávací program * průřezová témata * implementace * Media education * literacy * media literacy * Basic of civics and social science * People and society * Framework educational program * cross-cutting themes * implementation
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect316.4/.7 - Sociální interakce
    UDC316.774:37.016 * 316.774:316.776.33/.34 * 316.3/.6 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00168169
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 43073300704307sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.