Number of the records: 1  

Management zdravotní gramotnosti učitelů ZŠ

  1. Title statementManagement zdravotní gramotnosti učitelů ZŠ [rukopis] / Jana Poncerová
    Additional Variant TitlesManagement zdravotní gramotnosti učitelů základních škol
    Personal name Hozáková, Jana, (dissertant)
    Issue data2023
    Phys.des.73 l.
    NoteVed. práce Ivana Lamková. Oponent Lucia Mičíková
    AbstractTato diplomová práce se věnuje managementu zdravotní gramotnosti učitelů základních škol. Zdravotní gramotnost, tedy schopnost získat, pochopit, zhodnotit a využít informace týkající se zdraví, je jednou ze základních schopností, která pomáhá lidem udržet a zlepšit kvalitu života, pečovat o zdraví a předcházet nemocem. Zvyšování zdravotní gramotnosti je celoživotní proces, nicméně základní návyky získávají lidé v dětství. Proto jsme se v této diplomové práci zaměřili na základní školy a jejich učitele, kteří své žáky značně ovlivňují. Cílem této práce bylo zmapovat zdravotní gramotnost učitelů základních škol, porovnat s výsledky výzkumů uskutečněných na území České republiky, porovnat zdravotní gramotnost učitelů v jejích jednotlivých oblastech a tím přispět k řešení problematiky zvyšování zdravotní gramotnosti obyvatel ČR. Zvolil jsme dotazníkové šetření za pomoci mezinárodně využívaného dotazníku HLS-Q12 CZ a za podpory Ústavu pro zdravotní gramotnost. Výzkum proběhl v dubnu až červnu 2023 ve dvaceti školách ve Šluknovském výběžku. Z našeho výzkumu vyplynulo, že učitelé základních škol dosahují v hodnocení zdravotní gramotnosti horších výsledků, než ukazují mezinárodní studie, které proběhly i v ČR.
    This thesis is dedicated to managing the health literacy of primary school teachers. Health literacy, the ability to acquire, understand, evaluate and use health information, is one of the essential skills that helps people maintain and improve their quality of life, care for underlying habits are acquired by people in childhood. That is why, in this thesis, we focused on primary schools and their teachers, who greatly influence their pupils. The aim of this work was to map the health literacy of primary school teachers, compare with the results of research carried out on the territory of the Czech republic, compare the health literycy of teachers in its individual areas and thus contribute to the solution of the issue of increasing the health literacy of the population of the Czech republic. We chose a questionnaire survey using an internationally used questionnaire HLS-Q12 CZ and supported by the Institute for Health Literacy. The research took place between April and June 2023 in twenty schools in the Šluknov promontory. Our research has shown that primary school teachers score worse in health literacy assessments than international studies, which have also taken place in the Czech republic, show.
    Another responsib. Lamková, Ivana, 1960- (thesis advisor)
    Mičíková, Lucia (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Oddělení magisterských studijních programů (degree grantor)
    Subj. Headings Zdravotní gramotnost * výzkum zdravotní gramotnosti * učitelé základních škol * Health literacy * Health literacy research * Primary school teachers
    Form, Genre diplomové práce
    UDC(043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00190348
    Document kindDiploma theses

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.