Number of the records: 1  

Didaktické obsahy a východiska objektové tvorby ve výtvarné výchově

  1. Title statementDidaktické obsahy a východiska objektové tvorby ve výtvarné výchově / Štěpánka Hrdličková
    Personal name Hrdličková, Štěpánka, (dissertant)
    Phys.des.130 listů : ilustrace + 1 DVD
    NoteVedoucí práce Miroslav Hašek. Oponent Dagmar Myšáková
    AbstractV diplomové práci se autorka zabývá tématem objektové tvorby, na něž v rámci pedagogiky výtvarné výchovy nahlíží jako na výrazně opomíjený fenomén. Teoretická část je věnována prezentaci autorčiny vlastní tvorby a podnětům, které vedly k volbě tématu kvalifikační práce. Reflexe je doplněna inspiračními zdroji společně s tvorbou umělců, jejichž práce a myšlení měly vliv na podobu celého projektu. Text je dále rozšířen o didaktická východiska a přístupy, jež lze uplatnit v praxi výtvarné výchovy s návazností na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. V dotazníkovém šetření autorka zkoumá, jaké metody, techniky či koncepce učitelé výtvarné výchovy využívají a dále na ně navazuje vlastními návrhy modelových hodin, které současně realizuje i reflektuje. Komplexním uzavřením diplomové práce je umělecký přesah v podobě autorčina výtvarného objektu.
    This diploma thesis deals with the topic of object-based work which has been a much neglected phenomenon in the framework of Art pedagogy education. The theoretical part focuses on the presentation of author's own art work and ideas, which is the very reason she decided for this topic. The analytical part is accompanied by resources of inspirational significance together with other artists work and ideas which made an impact on this project as a whole. Diploma thesis is further elaborated on by didactic approaches and points of view applicable in Art classes in conjuction with the national curriculum for primary schools. The survey part focuses on methods, concepts and techniques Art teachers apply in actual education process. In addition, the author makes a contribution by providing suggestions on model lessons she is currently teaching. Aside from that, the author evaluates the outcomes of her own lessons. The pinnacle of this diploma thesis is the author's own Art work.
    Another responsib. Hašek, Miroslav, 1988- (thesis advisor)
    Myšáková, Dagmar, 1989- (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy (degree grantor)
    Subj. Headings výtvarné umění * objekty (umění) * prostorová tvorba * výtvarná výchova
    Subj. Headings objektová tvorba * didaktické přístupy * základní vzdělávání * návrhy modelových hodin * object-based work * fine art * art education * didactic approaches * primary school education * model lessons plans
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect72/76 - Výtvarné umění
    UDC72/76 * 7.038.544 * 72/76:37.016 * 72/76.05-023.5 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00186267
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 134543300713454sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.