Number of the records: 1  

Didaktické obsahy a východiska objektové tvorby ve výtvarné výchově

  1. DA 13454
    Hrdličková, Štěpánka, 1996-
    Didaktické obsahy a východiska objektové tvorby ve výtvarné výchově / Štěpánka Hrdličková. -- 2021. -- 130 listů : ilustrace + 1 DVD. -- Vedoucí práce Miroslav Hašek. -- Oponent Dagmar Myšáková. -- Abstract: V diplomové práci se autorka zabývá tématem objektové tvorby, na něž v rámci pedagogiky výtvarné výchovy nahlíží jako na výrazně opomíjený fenomén. Teoretická část je věnována prezentaci autorčiny vlastní tvorby a podnětům, které vedly k volbě tématu kvalifikační práce. Reflexe je doplněna inspiračními zdroji společně s tvorbou umělců, jejichž práce a myšlení měly vliv na podobu celého projektu. Text je dále rozšířen o didaktická východiska a přístupy, jež lze uplatnit v praxi výtvarné výchovy s návazností na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. V dotazníkovém šetření autorka zkoumá, jaké metody, techniky či koncepce učitelé výtvarné výchovy využívají a dále na ně navazuje vlastními návrhy modelových hodin, které současně realizuje i reflektuje. Komplexním uzavřením diplomové práce je umělecký přesah v podobě autorčina výtvarného objektu.. -- Abstract: This diploma thesis deals with the topic of object-based work which has been a much neglected phenomenon in the framework of Art pedagogy education. The theoretical part focuses on the presentation of author's own art work and ideas, which is the very reason she decided for this topic. The analytical part is accompanied by resources of inspirational significance together with other artists work and ideas which made an impact on this project as a whole. Diploma thesis is further elaborated on by didactic approaches and points of view applicable in Art classes in conjuction with the national curriculum for primary schools. The survey part focuses on methods, concepts and techniques Art teachers apply in actual education process. In addition, the author makes a contribution by providing suggestions on model lessons she is currently teaching. Aside from that, the author evaluates the outcomes of her own lessons. The pinnacle of this diploma thesis is the author's own Art work.
    Hašek, Miroslav, 1988-. Myšáková, Dagmar, 1989-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy
    výtvarné umění. objekty (umění). prostorová tvorba. výtvarná výchova. objektová tvorba. didaktické přístupy. základní vzdělávání. návrhy modelových hodin. object-based work. fine art. art education. didactic approaches. primary school education. model lessons plans. diplomové práce
    72/76. 7.038.544. 72/76:37.016. 72/76.05-023.5. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.