Number of the records: 1  

Sebepojetí školní úspěšnosti žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků intaktních na základní škole

  1. Title statementSebepojetí školní úspěšnosti žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků intaktních na základní škole / Šárka Pinkavová
    Personal name Pinkavová, Šárka, (dissertant)
    Phys.des.68 listů
    NoteVedoucí práce Ondřej Pešout
    AbstractBakalářská práce se zabývá sebepojetím školní úspěšnosti žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků intaktníh na základní škole. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části práce jsou uvedeny pojmy související se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, sebepojetím a školní úspěšností. Dále je vysvětlena charakteristika žáka v období středního školního věku a základní klasifikace specifických poruch učení. Pro empirickou část práce byla zvolena metoda kvantitativního výzkumu, který byl realizován pomocí standardizovaného dotazníku "Sebepojetí školní úspěšnosti dětí - SPAS". Výzkumný vzorek tvořili žáci 4. a 5. třídy. Cílem výzkumné studie je porovnat sebepojetí školní úspěšnosti u žáků se specifickými poruchami učení a u žáků intaktních. Výsledná zjištění budou sloužit jako základní informace pro pedagogy, ředitele školských zařízení a pro rodiče dětí se specifickými poruchami učení a dětí intaktních.
    The bachelor thesis deals with the self-concept of school success of pupils with special educational needs and pupils intact at elementary school. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. In the theoretical part of the thesis there are concepts related to the education of pupils with special educational needs, self-concept and success. Furthermore, the characteristics of the pupil in middle school age and the basic classification of specific learning disorders are explained. For the empirical part of the work was chosen the method of quantitative research, which was realized using a standardized questionnaire "Self-concept of school success of children - SPAS". The research sample consisted of pupils of the 4th and 5th class. The aim of the research study is to compare self-concept of school success in pupils with specific learning disabilities and in intact pupils. The resulting findings will serve as basic information for educators, directors of school facilities and for parents of children with specific learning disabilities and intact children.
    Another responsib. Pešout, Ondřej (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (degree grantor)
    Subj. Headings specifické poruchy učení * speciální pedagogika * sebepojetí * školní úspěšnost
    Subj. Headings žák se speciálními vzdělávacími potřebami * self-identity * specific learning disorders * school success * pupil with special educational needs
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect616.89 - Psychiatrie
    UDC616.89-008.43 * 376 * 159.923.2 * 37.091.212.7-026.18 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182235
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 119793300711979sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.