Number of the records: 1  

Sebevýchova a sebevzdělávání dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí

  1. Title statementSebevýchova a sebevzdělávání dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí / Daniel Macas
    Personal name Macas, Daniel, (dissertant)
    Phys.des.74 listů, [2] nečíslované listy příloh : grafy
    NoteVedoucí práce Jiří Škoda. Oponent Ilona Pešatová
    AbstractTato diplomová práce se zabývá komparací úrovně sebevýchovy, sebevzdělávání a motivace u vybraných skupin dětí a mládeže (dětské domovy, sociálně neznevýhodněné prostředí). Hlavním cílem práce je identifikovat faktory, které usnadňují či naopak znesnadňují rozvoj seberealizačních aktivit. Sestavit žebříčky těchto faktorů a získaná data mezi skupinami porovnat. Dalším cílem je zjistit, zda mají vybrané skupiny dětí a mládeže motivaci v životě uspět, splnit si své cíle a sny. Stejně jako u předchozího cíle výsledná data porovnáme. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabýváme definicí a problematikou sociálního znevýhodnění a sociálního vyloučení. Dále popisujeme specifika péče o jedince ze sociálně znevýhodněného prostředí. Tuto část zakončíme motivací k celoživotní sebevýchově a sebevzdělávání. V části praktické se zaměřujeme na kvantitativní metodologii výzkumného šetření. Po základní charakteristice výzkumu následují veškeré zjištěné výsledky, kde data analyzujeme a vyhodnocujeme.
    This diploma thesis compares the level of self-education, self-cultivation and motivation of selected groups of children and young people (from foster homes and socially disadvantaged environments). The main aim is to identify factors which simplify or, on the other hand, complicate the development of self-realisation activities, create a list of them and compare the results. Another important aim is to find out if selected groups of children and young people have a motivation to succeed in real life. We also compare the results. The diploma thesis is made up of both theoretical and practical parts. In the theoretical section we focus on defining the problem of social disadvantage and social exclusion. Afterwards we describe specifics of foster family care for individuals from socially disadvantaged environments. We end this section with a motivational speech about how important a lifelong self-education is. In the practical section, we focus on the quantitative methodology of our research. First we define our research, describe the data obtained and then analyse and interpret the results.
    Another responsib. Škoda, Jiří, 1972- (thesis advisor)
    Pešatová, Ilona (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings sociální vyloučení * sociálně vyloučené lokality * sebevzdělávání * seberealizace
    Subj. Headings Sebevýchova * děti a mládež * sociální znevýhodnění * motivace * self-cultivation * self-education * children and young people * social disadvantage * social exclusion * self-realization * motivation
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect364 - Sociální problémy vyžadující podporu a pomoc. Sociální zabezpečení
    UDC364.624.4 * 316.334.55/.56:364.624.4 * 37.041 * 316.628 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00174874
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 77253300707725sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.