Number of the records: 1  

Analýza učebnic vlastivědy, zaměřených na historii naší země, ve 4. ročníku základní školy

  1. DA 7727
    Průšová, Petra, 1979-
    Analýza učebnic vlastivědy, zaměřených na historii naší země, ve 4. ročníku základní školy / Petra Průšová. -- 2017. -- 79 listů, [8] nečíslovaných listů příloh : ilustrace, grafy. -- Oponent Ivana Brtnová Čepičková. -- Vedoucí práce Jiří Šlégl. -- Abstract: Diplomová práce se zabývá problematikou analýzy učebnic vlastivědy, zaměřených na historii naší země, ve 4. ročníku základní školy. Analýza je zpracována na základě metody Průchy Nestlerové Pluskala, ve které dochází ke zkoumání náhodně vybraných vzorků textů učebnice. Současně byl žákům pátého ročníku předložen test, v němž byly zjišťovány znalosti z oblasti historické ročníku čtvrtého. Výsledky analýzy a testových úloh jsme vzájemně porovnali a tím zjišťovali skutečnou efektivitu učebnic.. -- Abstract: The diploma thesis deals with the analysis of textbooks of homeland studies focused on our national history in the fourth year of primary school. The analysis is done using the method by Průcha-Nestlerová-Pluskal, in which randomly selected text samples from textbooks are analyzed. At the same time, the fifth-year pupils were submitted to a test, in which their knowledge in the field of history of the fourth year was tasted. The results of the analysis and the test tasks were mutually compared and, in this way, the real effectiveness of textbooks was investigated.
    Brtnová Čepičková, Ivana, 1958-. Šlégl, Jiří. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    učebnice základních škol. vlastivěda. analýza obtížnosti textu. efektivita učebnice. homeland. textbook. analysis of text difficulty. effectiveness of a textbook. diplomové práce
    37.091.64(075.2). 371.671:373.3. 908. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.