Number of the records: 1
Problematika kázně z pohledu pedagoga 2. stupně základní školy praktické
Title statement Problematika kázně z pohledu pedagoga 2. stupně základní školy praktické / Adéla Novotná Personal name Novotná, Adéla, (dissertant) Phys.des. 69 listů : grafy Note Vedoucí práce Arnošt Smolík. Oponent Jan Hábl Abstract Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kázně z pohledu učitele 2. stupně základní školy praktické s cílem zmapovat nejčastější projevy nekázně, řešení kázeňských problémů a také metody a strategie k udržení kázně. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy a to především význam školy pro formování jedince, kázeň, nekázeň a její projevy ve školním prostředí, metody a strategie k předcházení problémovému chování, otázka odměn a trestů. Dále pak pedagogickou a sociální interakcí, komunikací a třídním klimatem. Empirická část se nejprve věnuje charakteristice smíšeného výzkumu, kde jsou uvedeny použité metody, cíl práce a samotný výzkum. Výzkum byl realizován za pomocí dvou metod a to dotazníku, který sloužil jako před výzkum a strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami, který je hlavní součástí výzkumu. Dále je uváděna analýza a výsledky šetření zmapování projevů nekázně, metod a strategií pedagogů při udržení kázně a řešení problémových situací. Bachelor thesis is focused on problematic of discipline from the perspective of a teacher 2nd grade practical elementary school with the target to chart the most common manifestations of lack of discipline, dealing with disciplinary problems and the methods and strategies to maintain discipline. The theoretical part defines basic terms and especially the importance of school for the formation of individual person, lack of discipline and its manifestations in the school environment, methods and strategies for preventing problem behavior, the question mark of rewards and punishments. Furthermore, educational and social interaction, communication and classroom climate. The empirical part of the thesis is focused of the characteristics of combined research as the beginning, which lists the methods used there, the aim of the work and the research itself. The research was conducted using two methods and a questionnaire that served as a front research and structured interviews with open questions, which is a major part of the research. It is also reported the results of the analysis and mapping survey manifestations of indiscipline, methods and strategies of teachers in maintaining discipline and problem solving. Another responsib. Smolík, Arnošt (thesis advisor)
Hábl, Jan, 1975- (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor) Subj. Headings školní kázeň * základní školy praktické Subj. Headings nekázeň * chování žáka * výchova * pedagogická komunikace * odměny * sankce * discipline * indiscipline * student´s behavior * education * elementary practical school * educational * comunication * rewards * penalties Form, Genre bakalářské práce Conspect 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání UDC 37.091.5 * 371.5 * 373.3-056.36 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00175817 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 7570 3300707570 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1