Number of the records: 1  

Hra a učení se prožitkem v mateřské škole

  1. Title statementHra a učení se prožitkem v mateřské škole / Michaela Štemproková
    Personal name Štemproková, Michaela, (dissertant)
    Phys.des.70 listů : barevné ilustrace
    NoteVedoucí práce Renata Šikulová
    AbstractBakalářská práce s názvem "HRA A UČENÍ SE PROŽITKEM V MATEŘSKÉ ŠKOLE" pojednává o hře jako přirozené dětské činnosti, která provází život každého jedince. Nemusí se přitom vždy jednat o činnost spontánní. Ve své bakalářské práci se zabývám představením badatelských metod a rozvíjením přírodovědné gramotnosti v preprimárním vzdělávání. Je velice podstatné učit děti již od nejútlejšího věku pozitivnímu nahlížení na svět, chápat přírodu, porozumět jejím jevům. Je důležité naučit děti myslet, zajímat se o dění ve světě, ptát se a hledat adekvátní odpovědi. To vše se děje prostřednictvím objevování a bádání. Během bezprostředního pozorování a zkoumání si děti utváří pozitivní vztah k přírodě. Přitom děti denně zažívají radostné chvíle z objevování nového, čerpají tak vě-domosti s citovým zanícením a učí se porozumět světu. V praktické části práce bude pozornost věnována motivaci dětí a dále samotnému provádění některých pokusů z vybraných oblastí. Tyto experimenty nejsou složité, ale posouvají děti k dalšímu osobnímu bádání.
    The bachelor's thesis "GAME AND LEARNING WITH EXPERIENCE IN THE NURSERY SCHOOL" deals with a game as a natural children activity which accompanies the life of each individual. It does not necessarily need to be a spontaneous activity. In my bachelor's thesis I apply the introducing of research methods and developing science literacy in the pre-primary education. It is essential to teach children from a very young age to be looking positively on the world, comprehend the nature and its phenomenon. It is important to train children in thinking, being interested in the world's happening, inquiring and searching out appropriate answers. This all happens via discovering and researching. Children form their positive approach to nature during unforced observation and research. At the same time children experience every day joyful moments of discovering something new, they draw the knowledge with an emotional enthusiasm and learn to understand the world. The practical section pays attention to motivation of children and also executions of some researches from the selected spheres. These experiments are not complicated; however they move children to more personal researches.
    Another responsib. Šikulová, Renata, 1963- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings předškolní výchova * badatelsky orientovaná výuka
    Subj. Headings prožitkové učení * výchovně vzdělávací program * experience learning * preschool education * educational program
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    UDC373.2 * 371.314.6:159.955 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173995
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 62473300706247sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.