Number of the records: 1  

Motivační strategie žáků středních škol k učení

  1. DA 6083
    Halámová, Markéta, 1986-
    Motivační strategie žáků středních škol k učení / Markéta Bočková. -- 2016. -- 52, iv listů : schémata. -- Vedoucí práce Jiří Škoda. -- Abstract: Tato diplomová práce na téma "Motivační strategie žáků středních škol k učení" se zabývá především problematikou motivace k učení, konkrétně motivací k učení na střední škole. V úvodní teoretické části stručně popisujeme základní pojmy související se zadaným tématem práce, zmíněny jsou nejznámější teorie motivace a jejich představitelé. Pozornost je věnována především způsobu, způsobu sledování motivace a možnostem, jakým způsobem motivaci u žáků středních škol rozvíjet. Zabýváme se také osobností učitele a žáka, školním prostředím a hodnocením prospěchu. V praktické části jsme se zaměřili na zjištění úrovně motivace k výkonu a školní úspěšnosti u českých adolescentů navštěvujících obor Gymnázium a Předškolní a mimoškolní pedagogika. Výzkumný vzorek tvořilo 166 žáků, z toho 94 žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika a 72 žáků oboru Gymnázium. Data jsme získali použitím dotazníku MSLQ (překlad anglického dotazníku Motivated Strategies for Learning Questionnaire, viz příloha 1 a 2) a výsledky vyhodnotíme na základě F-testu a následně pak t-testu.. -- Abstract: This thesis on the topic "Motivation strategies of secondary school students to learn" deals mainly with the issue of motivation to learn, concretely, motivation to learn at secondary school. The introductory theoretical part briefly describes the basic concepts associated with the specified topic of work, are mentioned most famous theories of motivation and their representatives. Attention is paid to how to monitor the actual motivation and possibilities, how to develop motivation of secondary school students. We were also interested in the personality of the teacher and the students, the school environment and school results. In the practical part we focused on finding the level of motivation to achievement and school success among Czech adolescents attending grammar school and pre-school education. The research sample consisted of 166 students, including 94 students from pre-school education and 72 students from grammar school. Informations we got by using a questionnaire MSLQ (free translation of the English questionnaire Motivated Strategies for Learning Questionnaire, see Appendix 1 and 2), and evaluate the results with the F-test and subsequently with t-test.
    Škoda, Jiří, 1972-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    výkonová motivace. střední školy. motivační strategie. výukové metody. učení. učitel. žák. třída a školní známky. motivation. motivational strategies. teaching methods. teaching. teacher. student. class and school marks. diplomové práce
    159.947.5:159.944. 373.5/.6+377.1/.3. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.