Number of the records: 1  

Postoje žáků základních škol k vybraným aspektům inkluzivního vzdělávání

  1. DA 2483
    Šimková, Markéta, 1989-
    Postoje žáků základních škol k vybraným aspektům inkluzivního vzdělávání [rukopis] / Markéta Šimková. -- 2014. -- 82 l., [6] l. příl. : schémata. -- Ved. práce Zdeněk Svoboda. -- Abstract: Pro tuto diplomovou práci bylo zvoleno téma "Postoje žáků základních škol k vybraným aspektům inkluzivního vzdělávání". Teoretická východiska práce zahrnují problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zde jsou vymezeny základní pojmy této problematiky a legislativa, která se k tomu vztahuje. Dále je nastíněn vývoj od represe k inkluzi a postoje k žákům se speciálními potřebami od exkluze k inkluzi. Další kapitola se věnuje inkluzivnímu vzdělávání. Zde jsou popsány proces a realizace inkluzivního vzdělávání a jsou uvedena statistická data za inkluzivní vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části je věnována postojům, na které je zaměřen následný výzkum. Druhá část diplomové práce je nazvána praktická část. Zde je nejprve představena metodika výzkumu a poté je vyhodnocen vlastní výzkum, který byl zaměřen na zjišťování postojů žáků 1. stupně základních škol k vybraným aspektům inkluzivního vzdělávání. Výstupem práce jsou krom zjištění postojů žáků také formulace doporučení pro možné pozitivní ovlivňování postojových schémat žáků směrem k přijímání odlišnosti a pro-inkluzivního nastavení klimatu třídy.. -- Abstract: For the purpose of this thesis was chosen the theme "Attitudes of basic schools pupil's to chosen aspects of inclusive education". Theoretical outputs of the piece of work include the education issues of those pupils with special educational needs. Here are defined the basic concepts of these issues and legislation which is related to it. Furthermore here is reflected development from repression to inclusion and attitudes to pupils with special needs from exclusion to inclusion. The next chapter is dedicated to inclusive education. Here is described process and implementation of inclusive education and the statistical data are mentioned behind the inclusive education. The last chapter of the theoretical part is dedicated to attitudes which the following research is focused on. Second part of the thesis is called practical part. Here is as first introduced the research methodology and then the research itself is evaluated, which was focused on survey of pupil´s attitudes in the first year of the basic school related to chosen aspects of inclusive education. The output of this piece of work, apart from finding out of pupil´s attitudes, are also formulations of recommendations for potential positive influencing of attitudinal schemes of pupils towards accepting the difference and pro-inclusive setting of class climate.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    1. Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami 2. Speciální vzdělávací potřeby 3. Segregace 4. Integrace 5. Inkluze 6. Inkluzivní vzdělávání 7. Postoj. 1. Students with special education needs 2. Special education needs 3. Segregation 4. Integration 5. Inclusion 6. Inclusive education 7. Attitude. diplomové práce
    (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.