Number of the records: 1  

Efekt doučování a vliv dobrovolníka na pedagogizaci rodiny pocházející ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

  1. Title statementEfekt doučování a vliv dobrovolníka na pedagogizaci rodiny pocházející ze sociokulturně znevýhodněného prostředí [rukopis] / Adéla Trdličková
    Personal name Trdličková, Adéla, (dissertant)
    Issue data2011
    Phys.des.108 l. : [14] l. příl. : il. + 1 CD-ROM
    NoteVed. práce Romana Bartůňková
    AbstractTato práce je zaměřena na Program podpory vzdělávání v rodinách v labskoústeckém kraji. Hlavním cílem práce je zmapovat změny, které v průběhu programu vznikly u dvou rodin dlouhodobě vyuţívajících tento projekt. Práce si neklade za cíl zmapovat změny související s prospěchem doučovaných ţáků, ale sleduje změny v přístupu rodiny ke vzdělání. Do výzkumu se zapojily dvě rodiny, které bezplatné doučování vyuţívají déle neţ rok. Vzhledem k jejich dlouhodobému zapojení lze zjistit změny, které se v rodinách odehrály po zapojení se do programu. V praktické části je pouţit kvalitativní výzkum pomocí polostandardizovaného rozhovoru, do něhoţ byli, zapojeny matky doučovaných dětí, dobrovolníci působící v rodinách, třídní učitelé doučovaných žáků a samotné doučované dítě. U doučovaných dětí byla použita metoda kresby s následným rozhovorem.
    This thesis is focused on support of the education for families in the labskoústecký region. The main goal is to map the changes that arose during this program in two families using this program on the long-term basis. This study does not attempt to map the changes associated with the welfare of pupils, but tracks changes in approach to education in these families. The research involved two families who use the free tutoring for more than a year. Because of their long-standing involvement is possible to identify changes that occurred in families for participation in the program. In the practical part is used qualitative research using semi-standardized interview in which were involved the mothers of pupils, volunteer, classroom teachers and the pupils themselves. For children was used a drawing method with subsequent interview.
    Another responsib. Bartůňková, Romana (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum interkulturního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings vzdělávání * dobrovolníci - pedagogické aspekty * sociální vyloučení * rodina - společenské postavení
    Subj. Headings social exclusion * volunteer * family * school
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect364 - Sociální problémy vyžadující podporu a pomoc. Sociální zabezpečení
    UDC173 * 316.356.2 * 364.624.4 * 364-43-027.556 * 37.0 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00116814
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 175273149957527sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.