Number of the records: 1
Efekt doučování a vliv dobrovolníka na pedagogizaci rodiny pocházející ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Title statement Efekt doučování a vliv dobrovolníka na pedagogizaci rodiny pocházející ze sociokulturně znevýhodněného prostředí [rukopis] / Adéla Trdličková Personal name Trdličková, Adéla, (dissertant) Issue data 2011 Phys.des. 108 l. : [14] l. příl. : il. + 1 CD-ROM Note Ved. práce Romana Bartůňková Abstract Tato práce je zaměřena na Program podpory vzdělávání v rodinách v labskoústeckém kraji. Hlavním cílem práce je zmapovat změny, které v průběhu programu vznikly u dvou rodin dlouhodobě vyuţívajících tento projekt. Práce si neklade za cíl zmapovat změny související s prospěchem doučovaných ţáků, ale sleduje změny v přístupu rodiny ke vzdělání. Do výzkumu se zapojily dvě rodiny, které bezplatné doučování vyuţívají déle neţ rok. Vzhledem k jejich dlouhodobému zapojení lze zjistit změny, které se v rodinách odehrály po zapojení se do programu. V praktické části je pouţit kvalitativní výzkum pomocí polostandardizovaného rozhovoru, do něhoţ byli, zapojeny matky doučovaných dětí, dobrovolníci působící v rodinách, třídní učitelé doučovaných žáků a samotné doučované dítě. U doučovaných dětí byla použita metoda kresby s následným rozhovorem. This thesis is focused on support of the education for families in the labskoústecký region. The main goal is to map the changes that arose during this program in two families using this program on the long-term basis. This study does not attempt to map the changes associated with the welfare of pupils, but tracks changes in approach to education in these families. The research involved two families who use the free tutoring for more than a year. Because of their long-standing involvement is possible to identify changes that occurred in families for participation in the program. In the practical part is used qualitative research using semi-standardized interview in which were involved the mothers of pupils, volunteer, classroom teachers and the pupils themselves. For children was used a drawing method with subsequent interview. Another responsib. Bartůňková, Romana (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum interkulturního vzdělávání (degree grantor) Subj. Headings vzdělávání * dobrovolníci - pedagogické aspekty * sociální vyloučení * rodina - společenské postavení Subj. Headings social exclusion * volunteer * family * school Form, Genre bakalářské práce Conspect 364 - Sociální problémy vyžadující podporu a pomoc. Sociální zabezpečení UDC 173 * 316.356.2 * 364.624.4 * 364-43-027.556 * 37.0 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00116814 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info P-DP 17527 3149957527 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1