Number of the records: 1  

Výzkum dětských pojetí fenoménu sekt a jejich vlivu u žáků základních škol

  1. P-DP 16698
    Pivarč, Jakub
    Výzkum dětských pojetí fenoménu sekt a jejich vlivu u žáků základních škol [rukopis] / Jakub Pivarč. -- 2010. -- 80 l. : [3] l. příl. : il. -- Ved. práce Jiří Škoda. -- Abstract: Bakalářská práce na téma Výzkum dětských pojetí fenoménu sekt a jejich vlivu u žáků základních škol, je zaměřena především na výzkum žákovských pojetí tohoto fenoménu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje zejména vymezení základních pojmů, jednotlivé teoretické přístupy a pohledy na nová náboženská hnutí či její právní úpravu. V této části je také věnován prostor bližší specifikaci fenoménu sekt, kde jsou nastíněny například příčiny vstupu jedince do sekty. Závěr teoretické části uzavírá kapitola o dětských pojetích, kde je ve stručnosti zmíněn jejich popis, geneze a diagnostika. Praktickou část tvoří empirický výzkum, který byl proveden s žáky z 6. a 9. ročníků vybraných ZŠ. Cílem výzkumu bylo mimo jiné identifikovat a porovnat žákovské představy mezi jednotlivými ročníky o fenoménu sekt. Na základě výsledků provedené studie bylo uvedeno několik praktických doporučení, obzvláště pro pedagogy a rodiče.. -- Abstract: This bachelor final project named ''The research of children ´s conception of religious sects and their influence on pupils of primary schools'' is mainly focused on the research of children ´s conception of this phenomenon. The work is divided on a practical and theoretical part. The theoretical part consists of the definition of key terms, particular theoretical accessions and views on new religious movements and their legal regulation. This theoretical part also consists closer specification of the sect phenomenon and the author indicates reasons why a person may join a religious sect. The last chapter applies to the children ´s conception of religious sects with basic information about them and their genesis and diagnostics. The practical part consist of an empiric research based on testing of primary schools pupils from selected schools aged from 12 to 15. The purpose of the research was to identify and compare children ´s conception of phenomenon of the religious sects. Based on the results of the research the author presents several practical tips especially good for teachers and parents.
    Škoda, Jiří, 1972-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    sekty. sociální skupiny. myšlení dítěte. sekta. dětské pojetí. kvantitativní výzkum. miskoncepce. sociální skupina. sects. children understand. quantitative research. misconception. social group. bakalářské práce
    316.35. 316.624. 159.922.72. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.