Number of the records: 1  

Dětská percepce vyučovacího předmětu český jazyk na prvním stupni základní školy a její longitudinální proměny

  1. Title statementDětská percepce vyučovacího předmětu český jazyk na prvním stupni základní školy a její longitudinální proměny / Pavel Adámek
    Personal name Adámek, Pavel, (dissertant)
    Phys.des.164 listů : schémata
    NoteŠkolitelka Jaromíra Šindelářová
    AbstractDisertační práce je věnována zkoumání dětské percepce vyučovacího předmětu český jazyk na prvním stupni základní školy a jejím longitudinálním proměnám. Její obsah je zaměřen na podrobnou analýzu vnímání českého jazyka mezi žáky prvního stupně a na to, jak se toto vnímání mění během času. Zkoumá se v ní subjektivní posouzení významu předmětu, motivace k výuce, používání didaktických materiálů a metod ve výuce a evaluace výukového procesu ze strany žáků. Výzkum byl prováděn na základě ohniskových skupin, z nichž byly odvozeny klíčové kategorie pro analýzu. Obsah práce přináší cenné poznatky o optimalizaci výuky, podpoře motivace k učení, rozvoji čtenářských dovedností a zlepšení výsledků ve škole. Dále je pozornost věnována sociálním a kulturním faktorům ovlivňujícím výuku a individuálním potřebám a rozvoji žáků. Jsou v ní předložena doporučení pro pedagogickou praxi zahrnující integraci technologií do výuky a diferencované výukové strategie.
    This dissertation examines the perception of the Czech language subject among primary school students and its longitudinal changes. The study focuses on a detailed analysis of how first-grade students perceive the Czech language subject and how this perception evolves over time. It explores students' subjective assessments of the subject's significance, their motivation for learning, the use of didactic materials and methods in teaching, and the evaluation of the teaching process from the students' perspective. The research was conducted through focus groups, from which key categories were derived for analysis. The work provides valuable insights into optimizing teaching, supporting learning motivation, developing reading skills, and improving academic outcomes. It also addresses the social and cultural factors influencing teaching and the individual needs and development of students. The dissertation offers recommendations for educational practice, including the integration of technology into teaching and differentiated teaching strategies.
    Another responsib. Šindelářová, Jaromíra, 1961- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky (degree grantor)
    Subj. Headings čeština * vyučovací předměty * předmětová didaktika * výchova a vzdělávání
    Subj. Headings Dětská percepce * vyučovací předmět český jazyk * longitudinální proměny * evaluace výuky * ohniskové skupiny * Child perception * Czech language subject * Longitudinal changes * Subjective evaluation * Focus groups
    Form, Genre disertace
    Conspect811.162.3 - Čeština
    UDC811.162.3 * 37.016 * 37.016.026 * 37.01 * 376 * (043.3)
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00191052
    https://ws.ujep.cz/ws/services/rest2/soubory/getSouborContent?soubIdno=146648
    Document kindDiploma theses
    File nameDownloadedSizeComment
    Disertační+práce+-+Adámek.pdf41.6 MB
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DB 1953300072978sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.