Number of the records: 1  

Linguistic Analysis of Language Production Among Czech Speakers of English at A2 Level at Primary and Grammar Schools

  1. DA 15038
    Pazourková, Petra, 2001-
    Linguistic Analysis of Language Production Among Czech Speakers of English at A2 Level at Primary and Grammar Schools / Petra Pazourková. -- 2023. -- 86 listů : grafy. -- Vedoucí práce Kateřina Šteklová. -- Oponent Tomáš Mach. -- Abstract: Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení jazykové produkce v angličtině u českých studentů vybrané základní školy a vybraného víceletého gymnázia. Teoretická část předkládá analýzu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a uvádí jeho předpokládané výstupy do kontextu s deskriptory Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Dále se teoretická část zabývá procesem osvojování si a učení se gramatickým strukturám u druhého (cizího) jazyka. Analytická část práce obsahuje lingvistickou analýzu psaného projevu u žáků vybrané základní školy (9. ročník) a vybraného víceletého gymnázia (kvarta). V rámci této části byla provedena korpusová studie psaných projevů, soustředíc se na jazykové struktury a úroveň slovní zásoby v analyzovaných textech. Data obou sledovaných skupin jsou v této části take porovnána. Podrobná analýza psané produkce vybraných dat byla provedena v kontextu deskriptorů Společného evropského referenčního rámce pro cizí jazyky ve verzi z roku 2020.. -- Abstract: This bachelor's thesis is focused on a linguistic analysis of the language production among Czech speakers of English in selected Primary School and selected Grammar school. In the theoretical part, an analysis of the Framework Educational Programme for Basic Education is described, and its expected outcomes are contextualized within the descriptors of the Common European Framework of Reference for Languages. The theoretical part also deals with language acquisition and the learning of grammatical structures in a Second Language. The analytical part of the thesis contains a linguistic analysis of the written form of students in selected Primary School (9th grade) and selected Grammar School (4th grade of the eight-year program). Within this section, a corpus study of written texts was conducted, focusing on linguistic structures and the level of vocabulary. Data from both groups of students are also compared in this section. A detailed analysis of the written form is described within the context of the descriptors of the Common European Framework of Reference for Languages, version 2020.
    Šteklová, Kateřina. Mach, Tomáš. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky
    textová lingvistika. jazyková akvizice. Lingvistická analýza. osvojování jazyka. úroveň jazyka. chyby. typologie chyb. korpus. korpusová analýza. anglický jazyk jako druhý jazyk. základní škola. gymnázium. Linguistic analysis. language acquisition. language level. errors. error typology. corpus. corpus analysis. English language as a Second Language. Primary School. Grammar School. bakalářské práce
    81'42. 81'232. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.