Number of the records: 1  

Expanze na čínský trh

  1. Title statementExpanze na čínský trh / Anh Quy Tran
    Personal name Tran, Anh Quy, (dissertant)
    Phys.des.75 listů : grafy
    NoteOponent Libor Měsíček. Vedoucí práce Marek Vokoun
    AbstractJedna z nejmocnějších ekonomik světa a téměř 1,3 miliard spotřebitelů, kteří dychtí díky již politice otevřených dveří stále po větší míře kvalitního a inovativního zboží. Tyto fakta vzbuzují enormní zájem firem se uchytit na čínském trhu, ve výsledku jim k tomu ale brání hned několik důvodů. Početná konkurence, levná pracovní síla či například zcela odlišná kultura, to vše v kontextu teorie mezinárodní expanze hraje značnou roli. Cílem práce je tak nastínit a odhalit tyto kritické faktory úspěchu expanze na čínském trhu, kde klíčovou proměnou budou hrát určité české firmy a jejich specifické projekty expanze na čínský trh, u kterých budou vyhodnoceny prostřednictvím dotazníkového šetření jejich zkušenosti z expanze na čínský trh a jejich důležitost ve faktoru uspořádání HR v dceřiné společnosti. V rámci přidané hodnoty pak bude poukázáno právě pomocí výzkumné otázky na důležitost HR firmy a také na to, jak se přizpůsobit tamní kultuře a zvykům, následně dle těchto dat navrhnout možnosti vylepšení a kompromisů pro lepší přizpůsobení daných podniků v zahraničí. Autor zde závěrem dochází k potvrzení pracovní hypotézy a významu lidských zdrojů, u seřazení důležitosti hlavních faktorů expanze se bezkonkurenčně po provedených testech umístily lidské zdroje na prvním místě v žebříčku nabízených faktorů.
    One of the most powerful economies on the world and nearly 1.3 billion consumers who thanks to an already open-door policy, crave ever more quality and innovative goods. These facts have sparked a huge interest from companies around the world to get a foothold in the Chinese market, but as a result several reasons are preventing them from doing so. Numerous competitors, cheap labour or a completely different culture, all this factor play a significant role in the context of international expansion theory. Thus, the aim of this bachelor thesis is to outline and reveal these critical success factors for expansion in the Chinese market, where Czech companies and their specific expansion projects in the Chinese market will play a key transformation role, where the company's experience of expansion in the Chinese market and their importance in the subsidiary's HR arrangement will already be evaluated through a questionnaire survey. The value added will then be highlighted just by means of the research question on the importance of the company's HR and also how they can adapt to the local culture and customs, and then according to this data, suggest possible improvements and trade-offs to better adaptation of the companies in question abroad. The author concludes here by confirming the working hypothesis and the importance of human resources, for the ranking of the importance of the main factors of expansion, human resources ranked first in the ranking of the factors offered without competition after the tests conducted.
    Another responsib. Měsíček, Libor, jr. (opponent)
    Vokoun, Marek (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu (degree grantor)
    Subj. Headings zahraniční obchod * mezinárodní obchod * lidský kapitál * trh práce
    Subj. Headings Česko * Čína
    Subj. Headings expanze * strategie * konkurence * Čínský trh * lidské zdroje * kultura * CzechTrade * expansion * strategy * competition * Chinese market * human resources * culture
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect339.5 - Zahraniční obchod. Mezinárodní obchod
    UDC339.5 * 331.108.23 * 331.5 * (437.3) * (437.1/.3) * (510) * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00189884
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 149393300714939sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.