Number of the records: 1  

Problematika domácího vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na prvním stupni ZŠ

  1. Title statementProblematika domácího vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na prvním stupni ZŠ / Lucie Chobotová
    Personal name Chobotová, Lucie, (dissertant)
    Phys.des.101 listů
    NoteVedoucí práce Ivana Brtnová Čepičková. Oponent Roman Kroufek
    AbstractDiplomová práce se bude zabývat problematikou domácího vzdělávání žáků se specifický-mi poruchami učení (dále SPU) na prvním stupni základní školy. Cílem práce bude popsat metody a postupy, které rodiče používají k výuce svých dětí s ohledem na jejich specific-kou poruchu učení. Teoretická část práce bude zaměřena zejména na výklad základních pojmů, legislativy, doporučovaných způsobů práce s žáky s SPU, na zdůvodnění předností a nedostatků domácího vzdělávání. Praktická část popíše v rámci případových studií, jak reálně pracují rodiče se svými dětmi, pomocí jakých metod, postupů a dalších prostředků dosahují požadovaných edukačních výstupů. Dále budou uvedeny příklady náročných situ-ací při domácí výuce a jejich možná řešení. Výzkum bude realizován ve formě kvalitativní-ho šetření, základním výzkumným nástrojem budou polostrukturované rozhovory s matkami z osmi rodin, které vzdělávají své dítě doma. Výzkumný vzorek budou tvořit rodiče dětí ve věku 6-10 let, u nichž byla diagnostikována SPU v Pedagogicko-psychologické poradně v okrese Praha-Západ
    The thesis will focus on the issue of home education of pupils with specific learning diffi-culties (hereafter SLD) at primary school. The thesis seeks to describe the methods and processes used by parents to teach their children with regard to their SLD. The theoretical part of the thesis will be focussed on the explanation of basic terms, the legislation, recom-mended methods of working with pupils with SLD, and explaining the pros and cons of home education. The practical part will use case studies to describe how parents work with their children in reality and what methods and processes they employ to achieve the re-quired educational outcome. Furthermore, the thesis will give examples of demanding situ-ations encountered during home education and their solutions. The study will be conducted as a qualitative research, with semi-structured interviews with mothers from eight families bringing up their children at home serving as the fundamental research tool. The research sample will consist parents of children aged 6-10 years, who have been diagnosed with SLD at an educational and psychological counselling centre in the Prague-West district.
    Another responsib. Brtnová Čepičková, Ivana, 1958- (thesis advisor)
    Kroufek, Roman, 1979- (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings domácí vzdělávání * specifické poruchy učení * dyslexie * dysgrafie * dysortografie
    Subj. Headings specific learning difficulties * dyslexia * dysgraphia * dysortographia * home education
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.018.1 * 616.89-008.43 * 616.89-008.434.5 * 616.89-008.435 * 616.89-008.43:81'35 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00188646
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 143573300714357sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.