Number of the records: 1  

Relaxace a relaxační techniky v hodinách - na prvním stupni ZŠ

  1. DA 12429
    Srbková, Pavlína, 1995-
    Relaxace a relaxační techniky v hodinách - na prvním stupni ZŠ / Pavlína Srbková. -- 2020. -- 71 listů : grafy. -- Vedoucí práce Běla Hátlová. -- Oponent Ondřej Pešout. -- Abstract: Diplomová práce se zabývá vlivem relaxace a relaxačních technik na výkonnost v českém jazyce žáků prvního stupně ZŠ, konkrétně žáků páté třídy. Cílem této diplomové práce je důkladné prostudování náležitého okruhu problémů a ověření působení relaxace a relaxačních technik na výkonnost dětí mladšího školního věku v kvazi-experimentální skupině. Uvedená práce se skládá ze dvou základních částí. Teoretická část vymezuje základní pojmy této problematiky, k nimž patří pozornost, která ovlivňuje ve školní výsledky, psychika, stresové faktory v mladším školním věku a další pojmy s nimi související. V rámci výzkumného projektu je realizován výzkum, kde je stanoven základní cíl. Cílem výzkumu je ověření, zda je možné pozitivní ovlivňování výkonnosti/výsledků v českém jazyce žáků mladšího školního věku pomocí intervenčního programu obsahujícího relaxační techniky. Zdali existuje genderový rozdíl mezi participanty. V metodologii volíme kvantitativní metodu. Pracujeme s kvazi-experimentem, kdy porovnáváme kvalitu zpracování testu před a po kvazi-experimentu. Jedná se o test z českého jazyka, který si vytvořila sama paní učitelka daného vzorku. Data získaná při testování v kvazi-experimentální a kontrolní skupině v pretestu i posttestu jsou zpracována pomocí deskriptivní analýzy, ověření normality dat a testů Wilcoxonova párového testu a Mann- Whitneyho U-testu.. -- Abstract: The thesis deals with the effect of relaxation and relaxation techniques on the efficiency of first-degree pupils of primary school, specifically the fifth-grade pupils. The aim of the thesis is to thoroughly study the appropriate range of problems and to verify the effect of relaxation and relaxation techniques on the efficiency of children under school age in the experimental group. The thesis consists of two essential parts. The theoretical section defines the basic concepts and terms of the mentioned issue, psyche, stress factors at younger school age and other concepts related to them. Within the practical part there was held the research project, which carried out a set of main aims of the thesis. The aim of the research is to verify whether it is possible to positively influence the efficiency of pupils of younger school age through an intervention programme containing relaxation techniques. In methodology, we choose a quantitative method. We work on comparing the quality of the test processing. For examining is used a Czech language test created by the teacher of the experimental sample. The data obtained from pretest and post-test testing of both groups, the experimental and the control one, are processed using descriptive analysis, data normality verification, and Wilcoxon pair test tests with the Mann-Whitney U-test.
    Hátlová, Běla, 1948-. Pešout, Ondřej. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    výchova a vzdělávání. relaxační metody. základní školy. psychická odolnost. relaxace. psychic resilience. relaxation. diplomové práce
    37.0. 376. 613.86. 373.3. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.