Number of the records: 1  

Aspekty narušené komunikační schopnosti u žáků prvních tříd

  1. DA 12723
    Srnková, Andrea, 1995-
    Aspekty narušené komunikační schopnosti u žáků prvních tříd / Andrea Srnková. -- 2020. -- 88 listů + 1 CD. -- Oponent Ilona Pešatová. -- Vedoucí práce Václava Tomická. -- Abstract: Diplomová práce pojednává o problematice komunikační schopnosti žáků prvních ročníků základních škol. Jejím cílem je analýza a komparace komunikačních schopností pragmatické jazykové roviny a naslouchání u vybraného vzorku respondentů, pocházejících z majoritního prostředí a odlišných kulturních a jiných životních podmínek. Teoretická část se věnuje poznatkům vztahujícím se k základní problematice jazyka, řeči a komunikace, komunikačních schopností, jazykových rovin a odlišných kulturních a jiných životních podmínek. V praktické části jsou analyzovány otázky týkající se pragmatické roviny a naslouchání, s využitím metod Mann-Whitneyho testu a screeningového dotazníku SGS. Na závěr této diplomové práce jsou uvedeny výsledky plynoucí z výzkumného šetření a doporučení využitelná v pedagogické i speciálně pedagogické praxi.. -- Abstract: The Master thesis deals with the issue of communication ability of pupils of the first years of elementary schools. Its aim is to analyse and compare the communication skills of the pragmatic language level and listening to a selected sample of respondents coming from the majority environment and different cultural and other living conditions. The theoretical part deals with the knowledge related to the basic issues of language, speech and communication, communication skills, language levels and different cultural and other living conditions. In the practical part, questions concerning pragmatic level and listening are analysed using the Mann-Whitney test methods and the SGS screening questionnaire. At the end of this thesis, conclusions from the research and recommendations applicable in pedagogical and special pedagogical practice are presented.
    Pešatová, Ilona. Tomická, Václava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    orální komunikace. vývoj řeči. řečové dovednosti. narušená komunikační schopnost. pragmatická jazyková rovina. naslouchání. odlišné kulturní a jiné životní podmínky. impaired communication skill. pragmatic language level. listening. different cultural and other living conditions. diplomové práce
    316.772.2. 159.946.3. 612.789. 81'233. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.