Number of the records: 1  

Podpůrná opatření u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v oblasti komunikačních nedostatků na základní škole

  1. DA 13069
    Štírková, Lucie, 1996-
    Podpůrná opatření u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v oblasti komunikačních nedostatků na základní škole / Lucie Štírková. -- 2021. -- 56 listů. -- Vedoucí práce Michal Slavík. -- Oponent Kateřina Hádková. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá problematikou poskytování podpůrných opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v oblasti komunikačních nedostatků. Cílem bakalářské práce je popsat a analyzovat nastavená podpůrná opatření u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole. Práci tvoří dvě části. Teoretickou část, která pomocí literárních pramenů popisuje legislativní podporu inkluzivního vzdělávání a charakteristiku podpůrných opatření u žáků s narušenou komunikační schopností a její klasifikaci. Praktickou část, která se věnuje analýze podpůrných opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Tato část také mapuje názory a postoje pedagogů vybraných základních škol na nastavená podpůrná opatření. Z výsledků šetření je patrné, která podpůrná opatření jsou žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na vybraných základních školách poskytována a s jakými nedostatky se pedagogičtí pracovníci při poskytování podpůrných opatření setkávají. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi.. -- Abstract: The bachelor thesis deals with the issue of providing supportive measures by pupils with special educational needs in the field of communication deficiency. The aim of the thesis is to describe and analyse the established supportive measures by individuals with special educational needs at elementary school. The thesis consists of two parts. The theoretical section describes the legal support of inclusive education and the characteristics of the supportive measures by pupils with disrupted communication ability and its classification using literary sources. The practical section is dedicated to the analysis of supportive measures by pupils with special educational needs. This section also charts the ideas and attitudes of teachers of selected elementary schools towards the established supportive measures. The outputs of the research state which supportive measures are provided to the pupils with special educational needs at selected elementary schools and which deficiencies have to be encountered by the teachers during providing supportive measures. The final closing gives specific conclusions and recommendations for the common practice.
    Slavík, Michal, 1976-. Hádková, Kateřina. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    speciální vzdělávací potřeby. podpůrná opatření (vzdělávání). integrovaná výchova a vzdělávání. děti se sluchovým postižením. narušená komunikační schopnost. žák. logopedická péče. support measures. communication disorders. pupil. speech care. hearing impairment. bakalářské práce
    376.04. 37.04. 37.043.2. 316.344.6-056.263-053.2. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.