Number of the records: 1  

Vliv osobnostních proměnných středoškolských studentů na jejich odchod ze vzdělávání

  1. Title statementVliv osobnostních proměnných středoškolských studentů na jejich odchod ze vzdělávání / Žaneta Proftová
    Personal name Proftová, Žaneta, (dissertant)
    Phys.des.73 listů : grafy + 1 DVD
    NoteVedoucí práce Iva Wedlichová
    AbstractPráce je zaměřena na zkoumání možného vlivu vybraných osobnostních proměnných na odchod středoškolských studentů ze vzdělávání. Cílem práce je odpovědět na otázku, zda vybrané osobnostní proměnné mohou hrát statisticky významnou roli v procesu zvládání-nezvládání nároků vybraného studijního oboru. V teoretické části bude prezentován prostřednictvím rešerší současný odborný pohled na problematiku předčasných odchodů žáků ze středního vzdělávání, labilita, stabilita, extroverze, introverze a budou popsána vývojová specifika období dospívání. Ve výzkumné části budou formulovány hypotézy o statisticky významné souvislosti odchodů ze vzdělávání či setrvání v něm s vybranými osobnostními proměnnými, kterými budou sebehodnocení, labilita, stabilita, extroverze, introverze. K ověření hypotéz byl zvolen kvantitativní výzkum, ke sběru výzkumných dat bude užit Eysenckův test osobnosti a Rosenbergova škála sebehodnocení. Respondenty budou studenti prvních a druhých ročníků středních škol (experimentální a kontrolní skupina). Data budou statisticky zpracována, vyhodnocena a diskutována v kontextu současných poznatků a zkušeností.
    The aim of the thesis is to investigate possible influences of selected personal variables on premature secondary-school leaving. The focus is to confirm or disprove the postulate that selected personal variables may be of statisctically considerable importance in the process of coping with a study programme. The theoretical part will include a research of contemporary expert papers on the matter of premature leaving; also the psychological dimensions of lability/stability, extraversion/intraversion and individual issues of adolescence will be described. The research will postulate hypotheses on statisctically considerable corelation between the leavings and the selected personal variables which are self-evalution, lability/stability and the aspect of intra-/extraversion. To confirm the hypotheses a quantitative research will be carried out and to acquire the research data the Eysenck personality questionnaire and Rosenberg self-esteem scale will be used. The respondents will be selected from among secondary-school students in their first and second year of studies to create the experimental and control group. The data will be statistically processed, evaluated and discussed in connection with contemporary findings and experience.
    Another responsib. Wedlichová, Iva, 1962- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (degree grantor)
    Subj. Headings školní úspěšnost * školní neúspěšnost * výchova a vzdělávání * sociální psychologie * sebehodnocení
    Subj. Headings osobnostní proměnné * extroverze * introverze * neuroticismus * personal variables * extraversion * intraversion * neuroticism * self-evaluation * school achievement * school failure
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect159.92 - Vývojová psychologie. Individuální psychologie
    UDC37.091.212.7-026.18 * 37.091.212.7-026.516 * 371.212.72 * 37.0 * 376 * 159.923.2 * 316.6 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182642
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 119853300711985sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.