Number of the records: 1  

Pragmatická a morfologicko-syntaktická jazyková rovina žáků 1. ročníku základní školy

  1. DA 10554
    Sawicka, Michaela, 1992-
    Pragmatická a morfologicko-syntaktická jazyková rovina žáků 1. ročníku základní školy / Michaela Sawicka. -- 2018. -- 90 listů. -- Vedoucí práce Ilona Pešatová. -- Oponent Václava Tomická. -- Abstract: Diplomová práce je zaměřena na rozvoj pragmatické a morfologicko-syntaktické jazykové roviny u žáků 1. ročníku základní školy v kontextu narušené komunikační schopnosti a projevů poruchy ADHD. V teoretické části je na základě analýzy odborné literatury podrobně popsané současné základní vzdělávání, mezilidská komunikace se zaměřením na jazyk a řeč, jazykové roviny řeči, druhy narušené komunikační schopnosti, ontogeneze lidské řeči a logopedická intervence. Nedílnou součástí práce je kapitola pojednávající o poruše ADHD, popsané jsou zejména její etiologie, symptomy, přidružené deficity, možnosti terapie a vliv této poruchy na proces vzdělávání. Praktická část popisuje a analyticky zpracovává výsledky screeningového šetření, jehož úkolem bylo zjistit úroveň komunikačních schopností se zaměřením se na pragmatickou a morfologicko-syntaktickou jazykovou rovinu řeči u žáků s narušenou komunikační schopností a s projevy poruchy ADHD.. -- Abstract: The diploma thesis is aimed at the development of a pragmatic and morphological-syntactic language level of 1st grade pupils at elementary schools in the context of impaired communication skills and symptoms of ADHD. The theoretical part describes in details, referring to the analysis of referencing books, contemporary basic education, interpersonal communication focusing on language and speech, language levels of speech, types of impaired communication skills, ontogenesis of human speech and logopedic intervention. An integral part of the thesis forms a chapter dealing with the ADHD, in particular discussing its etiology, symptoms, associated deficits, therapies and the impact of this disorder on the process of education. The practical part describes and analyzes the results of a screening survey. Its task was to determine a level of communication abilities, focusing on the pragmatic and morphological- syntactic language level of pupils with an impaired communication ability and symptoms of ADHD.
    Pešatová, Ilona. Tomická, Václava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    základní vzdělávání. porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou. narušená komunikační schopnost. ADHD. basic education. impaired communication ability. diplomové práce
    373.3. 616.89-008.47-008.481. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.